| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épületek/Középület

Absztrakció, utópia, tér

1/24

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Vanda

fotó: Bujnovszky Vanda

fotó: Bujnovszky Vanda

fotó: Bujnovszky Vanda

fotó: Bujnovszky Vanda

fotó: Técsi Zita

fotó: Técsi Zita

fotó: Técsi Zita

fotó: Técsi Zita

Mesterséges természet

Viszony

Ösvény

Y3540

?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Tamás
?>
fotó: Bujnovszky Vanda
?>
fotó: Bujnovszky Vanda
?>
fotó: Bujnovszky Vanda
?>
fotó: Bujnovszky Vanda
?>
fotó: Bujnovszky Vanda
?>
fotó: Técsi Zita
?>
fotó: Técsi Zita
?>
fotó: Técsi Zita
?>
fotó: Técsi Zita
?>
Mesterséges természet
?>
Viszony
?>
Ösvény
?>
Y3540
1/24

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Tamás

fotó: Bujnovszky Vanda

fotó: Bujnovszky Vanda

fotó: Bujnovszky Vanda

fotó: Bujnovszky Vanda

fotó: Bujnovszky Vanda

fotó: Técsi Zita

fotó: Técsi Zita

fotó: Técsi Zita

fotó: Técsi Zita

Mesterséges természet

Viszony

Ösvény

Y3540

Absztrakció, utópia, tér
Épületek/Középület

Absztrakció, utópia, tér

2018.10.15. 13:53

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Építészek, alkotók:
MOME studioB

Cég, szervezet:
MOME Építészeti Intézet

Absztrakció, utópia, tér

Építés éve:
2017

Stáblista

MOME résztvevő oktatói: Baló Dániel László, Bene Tamás - MOME Studio B

MOME résztvevő hallgatói: Bene Márton, Budai Csaba, Cséki Angéla Kitti, Farkas Flóra, Füstös István, Kovács Júlia, Kozma Ferenc, Krasz Ádám, Matl Szilárd, Nagy Zoltán, Szabó Áron, Székely Dávid, Tóth Árpád, Turóczi Áron Mátyás, Váradi Botond, Varga Bence Balázs 

a kiállítást megnyitotta: Tillmann J. A. 

A MOME Építészeti Intézetének féléves kurzusa alatt tervezett installációsorozat beköltözött az Artus Stúdió tereibe 2017 novemberében. A kurzus elméleti szála az ember és természet közti disztópikus kapcsolaton alapult. 

A disztópia alapja az ember által leigázott természet “bekeretezett" létezése, ahol csak és kizárólag az ember létéhez feltétlenül szükséges fajok élnek túl. Minden, ami pótolható és helyettesíthető az vagy elpusztul, vagy skanzenbe kerül mint kiállítási tárgy – eredeti, természetben betöltött szerepétől megfosztva.

“Taking a close look at – at what’s around us there – there is some sort of a harmony. It is the harmony of… overwhelming and collective murder." - Werner Herzog

A tervezés alapvető célja volt ezen absztrakt elképzelés társítása egy gondosan választott konkrét térhez, helyszínhez és a kettő egymásra való hatásának, fúziójának tanulmányozása. A félév végére olyan tervek, installációk, alkotások születtek, melyek a kurzus elméleti hátterére és az Artus Stúdió tereire egyaránt reflektáltak.


fotó: Bujnovszky Vanda
16/24
fotó: Bujnovszky Vanda

 

Studio B

A MOME Éptészeti Intézetének Baló Dániel és Bene Tamás által vezetett szatelit stúdiója. A stúdió hosszú és rövidtávú kurzusokat, előadásokat és szemináriumokat foglal magába, melyek a manapság divatos “tértervezés" terminus körül forognak legfőképpen az ember és természet viszonyára koncentrálva. A kurzus célja, hogy a tanulókat kissé eltávolítva a nagybetűs építészeti léptéktől és funkcionalitástól, de továbbra is az eddig megszerzett építészeti eszközöket és nyelvezetet használva felbátorítsa őket absztrakt ötletek és gondolatok – és legfőképpen állítások – megfogalmazására, kifejezésére.

 

Részletes projektleírások

Ösvény

Az installáció az ember “belső kertjének" megművelési nehézségeiről mesél, és ezt a térképzés eszközeivel adaptálja az adott helyszínre. A heterogén tér közepén álló pillért irányadó jelként, dekódolandó esszenciaként határozza meg, melyet az egyszerre tükröződő és áteresztő felületek “erdeje" vesz körül. Ezek az “egyszerre-ellentétes" viselkedésű felületek talán az emberek metaforái, így a befogadó egy kettős szerepben van: külső szemlélő és a helyzet megélője azonos időben.


fotó: Bujnovszky Tamás
7/24
fotó: Bujnovszky Tamás

 

Mesterséges természet

A médiumok szövedékével takart világunkban, a természet, az élő - és ezáltal saját magunk - megélésének a képessége fékezve, tompítva van. Az installáció a tüzet mint a természettel való kapcsolat elemi szimbólumát kontextualizálja, ilyen módon fogalmazva meg állításait: mit jelentett a tűz egykor, mit jelent a média napjainkban, és ezek, hogy keverednek, cserélnek szerepet.


fotó: Bujnovszky Tamás
8/24
fotó: Bujnovszky Tamás

 

Y3540

A morbiditás és mortalitás külső okai (Törvényes beavatkozás éles tárgyak révén). Az installáció elgondolása a kert alapvető lehatároltságából ered. A mennyezetről lógatott, rácsosan rendezett fatörzsek egyszerre jelenítik meg az organikus és rendezett tájat, kontrasztot és összhangot képezve az épített környezettel. A jövőbe mutató látképben minden egyes fa egy-egy felirattal van ellátva, utalva ezzel a táj sírkert jellegére, a fa mint anyag és környezeti elem megszűnésére.


fotó: Bujnovszky Tamás
4/24
fotó: Bujnovszky Tamás

 

Viszony

Az anyagok ismerete, használata, alakítása kell ahhoz, hogy az ember tárgyait eszközeit, gépeit, épületeit létre tudja hozni. Ezek a produktumok az “értelem és gondolkodás mementói" azonban létük az élő és élettelen természetből vesz el, és egy részük abból is táplálkozik. Az installáció egy hátrahagyott ipari melléképületet “gépiesít", és hoz egy közvetlen, durva viszonyba, az azt övező vegetációval. 


fotó: Bujnovszky Tamás
10/24
fotó: Bujnovszky Tamás

 

MOME Studio B

 

Támogatók:

  • Artus
  • nka
  • Erdért Zrt.
  • BeLight!
  • Iron Trade Havellant Kft.
  • FUGA

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.