| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Programok

9 in 1

1/3

?>
?>
?>
1/3

9 in 1
Programok

9 in 1

2010.02.16. 06:35

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Helyszín:
N&n galéria

Esemény kezdete:
2010.02.17. 16:00
Esemény vége:
2010.03.08. 16:00

Dosszié:

a 2010. évi velencei építészeti biennálé kurátori pályázatai az N&n Galériában. Megnyitó: 2010. február 17-én

az N&n galéria tisztelettel meghívja önt és barátait
a gyarmathy katalin és petri györgy terembe

2010. február 17-én, szerdán 18 órára

9 in 1


a 2010. évi velencei építészeti biennálé kurátori pályázatai

 

1/3

2/3

 

 

betűrésbenedek anna, árvai andrásbartis attila, grecsó krisztián, györffy ákos, janáky istván, karafiáth orsolya, kemény istván, klobusovszki péter, madzin attila, u. nagy gábor, zoboki gábor • állóképet szeretnénk mutatni a jelenről, a jelenkori magyar társadalomról, melyen szellemképként átlátszik a bennünk maradt múlt, a közelmúlt, és talán kiolvasható belőle valamiféle jóslat, jövőkép. ezt az állóképet felkért magyar írók, költők és építészek alkotnák meg egy közös munka során. a létrejövő építészeti alkotások pedig a művekben megírt irodalmi terek manifesztálódásaiként idéződnek meg. • megnyitja tamás zsuzsa

bit of architecture • a kitchen budapest • bujdosó attilachristopher baker, csík-kovács zoltán, juhász márton andrás, nemes attila, sik eduárd, sipos melinda • az informatika életünk egyre szervesebb részévé válik. hasonlóan ahhoz, ahogy a városok az emberiség történelmét uralták a múltban, a globális hálózatok írják felül a mindennapi életünk épített környezetét, a városokat. […] az információ befolyásolja a térrel kialakított viszonyunkat, térérzékelésünket, az adat tehát építészeti alapelemként is definiálható. • megnyitja borgulya gergely

european unioffcsanády pál, wesselényi-garay andor • törökországot jelenleg a kollektív félelem választja el európától. konceptuális értelemben a magyar pavilon a félelem által ütött résben helyezkedik el. kérdez, provokál és egy lehetséges megoldást ad. […] az építészet alapvetően pozitív, optimista tevékenység, hit a jövőben. aki fél, az nem épít, legfeljebb bunkert ás: az építés hit a fejlődésben, hit a jövőben. ez olyan alap lehet, ami a különböző nyelvű, vallású, személyiségű építészeket összekötheti… • megnyitja kálmán ernő

spidron equilibriumerdély dánielszenes istván, ölbey zoltán • a spidron, mint intenciót ébresztő és a kreativitást állandóan ébren tartó, nyugtalanító lehetőség, sok-sok diszciplína eredményeit képes integrálni. […] alkalmas arra, hogy hidat építsen ki a hagyományos technológiák és az új építészeti gondolatok között, így formagazdagságát mind az ortogonális, mind az organikus építészet használni tudja. • megnyitja szenes istván

fin de cycleirimiás balázs, huma alinbach péter, barcza gergely, déri dániel, kápolnás gergely, kelner krisztián, stégmár ákos, üveges péter • eljött az idő mikor a kerékpár újraéled, mindenféle retró vagy nosztalgiázó felhang, mindenféle keserűség vagy bosszúvágy nélkül. […] a kiállítás néhány új és néhány régi ötletből összefércelt utópisztikusnak ható globális jövőből vesz törmelék-mintát, hogy pozitívan hasson néhány felismerni vélt létező folyamatra. • megnyitja bach péter

rameworkkirály andrás, király zoltán • a másodlagos kapcsolat a három helyszín között egy építészeti archetípus: a vázszerkezet, amely több száz éve nyújt menedéket az emberiség számára. a cél az, hogy a három helyszín közötti párbeszéden keresztül közelítsünk az eltérő otthonteremtési és életviteli szokásokhoz, a sokszor nagyon eltérő eszközök, erőforrások, társadalmi, technikai és kulturális környezet és sokszor szélsőséges körülmények viszonyában. • megnyitja király zoltán

egyet fizet, kettőt kapKÉKbaló dávid, cone karin, csapó balázs, dékány tibor, evva ambrus, finta sándor, hatvani ádám, koczka zsófia, pozsár péter, soltész noémi, vadász orsolya, illés istván, rácz katinka, édes balázs, lőrincz lászló, pohl zsuzsanna kata, számítástechnikai és automatizálási kutatóintézet • az üzenet, a kérdésfeltevés a kritikai design nyelvén szólal meg, a fogyasztás, a környezetszennyezés egyik legerősebb szimbólumán, a műanyag csomagolóanyagon keresztül. ez az ironikus formanyelv nemcsak építészeti válaszok adására, reagálásra, gyönyörködtetésre, hanem az építészet határain kívül eső kérdések feltevésére is alkalmas: az installáció, az építészet kritikai médiumként léphet fel. 

hotelszépvölgyi viktória, fónagy dóra • projektünkkel az építész szerepének, gondolkodásának kibővült kereteit és mentalitásának új definícióját modellezzük. a modellezés alapjának pedig a hotelt (azaz időszakos otthont/lakást) választottuk, amely építészeti produktum funkcionalitásában, élményeiben és kínálatában talán az egyik legösszetettebb elvárás halmaznak kell egyszerre megfeleljen. • megnyitja szépvölgyi viktória

borderLINEwesselényi-garay andor, ferencz marcel, détári györgy • a magyar pavilonban megjelenő kiállítás célja, hogy visszavezesse a látogatót az építészet és az emberi létezés alapélményéhez, a vonalhoz. a címben szereplő borderline kifejezés – éppúgy vonatkozik a határosság földrajzi érzetére, mint ahogy vonatkozik az építészeti technikák felhasadására, vagy mint ahogy vonatkozik a vonal és a tér, a rajz és az építészet születésére, az itt és az ott problémájára. • a vonal: elő-építészet, amely a magyar pavilonban építészetté válik. a kortárs hazai építészet jelenkori alakulása némiképp kétségessé teszi, hogy sikerrel pályázhat-e magyarország a nemzetközi szakközönség figyelmére. annál izgalmasabb tűnik az a vállalkozás, amely az építészek rajzait, rajzolási technikáit és általában az építészet alapegységének tekinthető vonalat állítja a középpontba. a magyar pavilonban ezért nem a szokásos értelemben vett kiállítás, hanem egy olyan, egyedileg a helyszínre épített installáció látható, amely az építészet elsődleges állapotát, egyfajta határhelyzetét mutatja be. ezt a határhelyzetet az építészetet megelőző gesztus, a vonalak léte határozza meg. a vonalak térbelivé válásával a magyar pavilon terében egy olyan új tér alakul ki, amely a tömeg és a tér, a grafikai ösztön és az építészet valamint a formák és a tömegek közötti határterületekre /borderline/ utal. • a magyar pavilon installációja a vonalban rejtező – hovatovább nagyon is létező alkotástechnikai módszerekre, lehetőségekre utal. olyan univerzális nyelven szólal meg, amely konkrét építészeti alkotások minőségétől függetlenül az építészeti lét alapélményére reflektál. sizától zumthorig, wolf d. prixtől gehry-ig, zaha hadidtól finta józsefig ugyanis mindenki rajzol. • az építészek ugyanis nem házakat építenek; az építészek nem tereket alkotnak, hanem rajzolnak. vonalakat rajzolnak számítógéppel, vonalakat tollal vagy ceruzával. vonalakat, melyek puszta létükben még melyek nem alkot/hat/nak tereket, mert szinte kizárólagosan csak kétdimenziós felületeken jelennek meg. • a vonal az őseredeti kifejezésmód egy építész számára, egy olyan eredet, amit oly gyakran el is felejtenek. a vonal a forrás és az eszköz arra, hogy egy kisgyermek a kreativitását kifejezhesse. • a magyar pavilonban rendezett kiállítás célja az, hogy a vonalat a kétdimenziós létezéséből kirobbantva önálló, fizikai entitásként mutassa be. a pavilon terében megjelenő vonalak a mennyezetről lógó, azokat kihegyezetlen ceruzákkal kifeszítő fonaldarabokként jelennek meg. • megnyitja kovács dániel

a kiállítás megtekinthető: 2010 március 8-ig

következő kiállítás
gyarmathy katalin terem
2010 02 24
kő és tégla • katolikus templom újpalotán
kruppa gábor

a megnyitó alatt a galériában megtekinthető
a molnár farkas teremben

eddig ennyi ...

dobai jános kiállítása

a galéria átmenetileg csak telefonos egyeztetés után látogatható. kérjen időpontot.

N&n galéria 1065 budapest, hajós utca 39.
+36 1 302 45 96, +36 1 301 04 50, +36 30 934 73 89
galeria/kukac/nagybalint.hu
www.nagybalint.hu

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.