| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épülettervek/Tervpályázat

Tanulóházak Bián – a CAN Architects a Biai Református Általános Iskola tervpályázatán megvételt nyert terve

1/21

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Földszinti alaprajz

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Emeleti alaprajz

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Tetőtéri alaprajz

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Metszet

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Metszet

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Helyszínrajz

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Helyszínrajz

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Távlati axonometria

?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv
?>
	Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv
?>
	Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv
?>
	Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv
?>
	Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv
?>
	Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv
?>
	Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv
?>
	Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Földszinti alaprajz
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Emeleti alaprajz
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Tetőtéri alaprajz
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Metszet
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Metszet
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Helyszínrajz
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Helyszínrajz
?>
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Távlati axonometria
1/21

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Földszinti alaprajz

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Emeleti alaprajz

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Tetőtéri alaprajz

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Metszet

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Metszet

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Helyszínrajz

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Helyszínrajz

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Távlati axonometria

Tanulóházak Bián – a CAN Architects a Biai Református Általános Iskola tervpályázatán megvételt nyert terve
Épülettervek/Tervpályázat

Tanulóházak Bián – a CAN Architects a Biai Református Általános Iskola tervpályázatán megvételt nyert terve

2023.03.02. 16:49
MÉD

Projektinfó

Biai Református Általános Iskola tervpályázat

URL:
CAN Architects

Tervezés éve:
2022

Stáblista

Vezető tervezők:
Cseh András, Élő József, Köninger Szilárd, Németh Dávid, Tátrai Ádám

Építész munkatársak:
Beiermeiszter Tamás, Ördög Rita, Leiner Dorottya, Timár Anna Zorica

Látványterv:
Sárdi Krisztina

MÉD:

Letölthető dokumentumok:

A világban elterjedt folyosós-cellás iskolák az ipari forradalom termékei voltak. Az emberi élet a történelem során azóta hatalmas fejlődésen ment át. A 21. század elejére a tanulás fogalma kibővült az érzelmi és szociális kompetenciák fejlesztésével, amit a Biai Református Általános Iskola épületegyüttese új terekkel támogat. A frontális oktatás korszerű tanulási helyzetekkel egészül ki. Ezt a változatosságot nyújtja a tanulóházak téri összetettsége, alsóban a "sutos", felsőben a "forgó" tanterem, amelyet építészek, pedagógusok és környezetpszichológusok fejlesztettek ki.

Jó iskolák jó téri rendszere a tanulásról, a közösségről és az otthonosságról szól. A téri rendszer a használatot, az iskola közösségének működési dinamikáját képezi le és keretezi. Az iskola ennek megfelelően az aula és az azt kiegészítő belső közösségi udvar körüli tömbökre tagolódik, a 21. századi pedagógiát szolgáló tanulóházas modell alapján.

A diákok, tanárok, szülők és vendégek a kápolna íves fala mellett érkeznek, amely így meghatározza a falakon belüli élet szellemiségét. Az alsósok tömbje közvetlenül a porta mellett nyílik, a felsősök rajtuk túl, két kisebb otthontérbe érkeznek. A szülők számára könnyen elérendő terek (elsős osztálytermek, szülői beszélgető, lelkipásztori helyiség, pszichológus) mind a bejárat környékén találhatóak, hogy ne kelljen bejárniuk az iskolát és ezáltal a tanuláshoz szükséges intimitás megvalósuljon. Szüksége esetén az igazgatás és a tanárok szintén könnyen elérhetőek, de már védettebb helyzetben találhatók.

	Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv
2/21
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

Az aula tere összenő a könyvtáréval, hiszen az utóbbi évtizedekben a könyvtárhasználat megváltozott (nyitottabb közösségi terekké vált), így erősen érzékelhető tudás-térré változik a központi tér. Az étkező és a nagyterem is bekapcsolódnak e központi rendszerbe, amelyet utolsó elemként a sportpálya zár.

A klaszteres szervezésű iskola tanulóházai különböző korosztályok otthonai, az aktuális fejlődési igényeknek megfelelően. Pszichológiai, környezetpszichológiai és pedagógiai szempontok alapján alakulnak mind a közösségi, mind az osztálytermek. Tanulási táj, közösségi közlekedőterek szervezik az életet, melyek néhol akusztikai függönnyel ideiglenesen leválasztva oktatási teremként, fejlesztőként szolgálnak, de szünetben vagy az informális és non-formális tanulás idején szabadon felhasználhatók. Ezáltal a kettős használat által kihasználtságuk maximalizálódik, ami a fenntarthatóság legfőbb mérője.

	Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv
7/21
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

SUTOS TANTEREM
Az alsósok tanterménél a kiindulási alap az L-alakú tanterem volt. A nemzetközi iskolaépítészetben használt tér azt a pedagógiai módszertant segíti, amely különböző tanulási-közösségi tevékenységeknek dedikált teret biztosít az osztálytermen belül. Ezek jellemzően a padnál ülő klasszikus tanulási helyzetet egészítik ki másféle fizikai, ergonómiai helyzetet, mozgást biztosító térrészekkel.

FORGÓ TANTEREM
Geometriáját pedagógiai, környezetpszichológiai, iskolaépítészeti és akusztikai kutatásokra alapozva alakítottuk ki. A két derékszögű húrnégyszög alaprajz különböző oldalai felé fordulva karakteresen különböző térérzetet biztosítunk, amelyek eltérő pedagógiai helyzetekben (frontális oktatás, egyéni vagy kiscsoportos munka, nagycsoportos foglalkozás) ideálisan használhatók.

Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria
9/21
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Axonometria

MAKERSPACE
A szaktantermek a felsős tömbökben kapnak helyet, főleg ők használják ezeket a tereket. Két természettudományos teret javasolunk, mert az optimális oktatáshoz jó, ha van egy előadó, ami átrendezhető és egy fix laborállomásokkal rendelkező tér is. A rajztanterem és technikaterem átstrukturálásával Makerspace terek alakulnak ki a tanulási tömbök tetejében saját alkotóteraszokkal, így ideális fényviszonyokkal, ellenőrizhető külső alkotóterekkel, bent pedig a korosztályokra szabott eszköztárral.

KÁPOLNA
Az asztal köré ül mindenki. Oda lehet húzódni középre, vagy a fal tövébe ülve nekidőlhet, akinek ott jobb. Kis léptékű, mégis személyekre és a belőlük növő közösségre szabva. Centrális elrendezésű, a figyelem középpontjában a szakrális elemek mégis finom tengelyt vonnak: az úrasztala, a szószék és falra hímzett bibliai részlet.

KÜLTÉR – TORNÁC, TERASZ, TERMÉSZET
A kültéri tanulás újra egyre fontosabb szerepet játszik a pedagógiában. A belső kis udvaron, a tornácok alatt, a járható-játszható tetőn, a burkolt sziget játszófelületein és a természetes tájban a kültéri tanulás teljes spektruma megjelenik.

	Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv
4/21
Biai Református Általános Iskola tervpályázat – a CAN Architects megvételt nyert terve – Látványterv

CAN Architects

 

Szerk.: Winkler Márk

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.