| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Közélet, hírek

Lesley Lokko a 2023-as Velencei Biennálé főkurátora

1/1

Lesley Lokko – fotó: Murdo McLeod, forrás: La Biennale Architettura

Hirdetés
?>
Lesley Lokko – fotó: Murdo McLeod, forrás: La Biennale Architettura
1/1

Lesley Lokko – fotó: Murdo McLeod, forrás: La Biennale Architettura

Lesley Lokko a 2023-as Velencei Biennálé főkurátora
Közélet, hírek

Lesley Lokko a 2023-as Velencei Biennálé főkurátora

2021.12.15. 09:58

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Velence, Olaszország

Építészek, alkotók:
Lesley Lokko

A Velencei Biennálé igazgatótanácsa december 14-i ülésén hozta meg a döntést, hogy Roberto Cucitto elnök ajánlására Lesley Lokko ghánai-skót építészt nevezik ki a 18. Nemzetközi Építészeti Kiállítás kurátorának. A Biennálé a tervek szerint 2023 május 20-tól november 26-ig tart majd.

"A 17. Nemzetközi Építészeti Kiállítás talán véglegesen megerősítette, hogy szükség van egy olyan tudományág képviseletére, amely szorosan összefonódik az emberiség és általában a bolygó szükségleteivel. A Biennálé nemzetközi kiállításainak kurátorai mindig is arra törekedtek, hogy az általuk meghívott résztvevők látásmódja révén a lehető legátfogóbb áttekintést nyújtsák számunkra azokról a témákról és projektekről, amelyek alkalmasak a jövő forgatókönyveinek feldolgozására. Lesley Lokko személyében a 18. Nemzetközi Építészeti Kiállítás kurátoraként egy olyan nemzetközi személyiséget köszönthetünk, aki különböző szerepeken keresztül képes értelmezni saját pozícióját az építészetről és a városokról szóló kortárs vitában, saját tapasztalataiból kiindulva, amelyek egy olyan kontinensen merültek el, amely egyre inkább a kísérletezés és a javaslatok laboratóriumává válik az egész kortárs világ számára. Úgy vélem, hogy ez a valóságban való elmerülés a legjobb módja annak, hogy párbeszédet folytassunk a Hashim Sarkis által kurátorként rendezett 2021-es kiállítás által felvetett kérdésekkel."

– mondta el Roberto Cucitto a döntés kapcsán.

Lesley Lokko ghánai-skót származású építész, akadémikus, oktató és bestsellerszerző. 2020-ban alapította meg az African Futures Institute-ot Accra városában (Ghána), ami posztgraduális építészeti iskolaként és nyilvános rendezvények platformjaként működik. 2015-ben szintén az ő alapításával jött létre a Johannesburgi Egyetem Építészeti Mesteriskolája. Egyetemi oktatóként dolgozott az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok, Európa, Ausztrália és Afrika számos neves felsőoktatási intézményében.

Az építészeti edukáció terén végzett tevékenységéért 2020-ban elnyerte a RIBA Annie Spink Award for Excellence in Education kitüntetését, 2021-ben pedig az AR Ada Louise Huxtable Prize for Contributions to Architecture díját.

Az elmúlt 30 év során építészeti és irodalmi munkássága egyaránt a "faj", a kultúra és a tér összefüggéseit kutatta. 2004-ben kezdett el az építészet mellett irodalommal is foglalkozni, ekkor jelent meg első regénye Sundowners címmel. Legújabb, 13. regénye 2023-ban fog megjelenni, ami a The Lonely Hour címet viseli. Szakírói tevékenységének eredményeként 2000-ben jelent meg White Papers, Black Marks: Race, Space and Architecture című kötete a University of Minnesota Press gondozásában, emellett ő az alapítója és főszerkesztője a FOLIO: Journal of Contemporary African Architecture című folyóiratnak.

Lokko a kinevezésére reagálva elmondta:

"Egy új világrend van kialakulóban, a tudás előállításának és ellenőrzésének új központjaival. Ezzel együtt új közönség is létrejön, amely más narratívákra, más eszközökre és a tér, a forma és a hely más nyelveire éhes. Az emberemlékezet óta eltelt két legnehezebb és legmegosztóbb év után az építészeknek egyedülálló lehetőségük van arra, hogy megmutassák a világnak, mihez értenek a legjobban: olyan ambiciózus és kreatív ötleteket terjesszenek elő, amelyek segítenek egy igazságosabb és optimistább közös jövő elképzelésében. A világ legfiatalabb kontinenséről szólva szeretnék köszönetet mondani Cicutto elnök úrnak és a Velencei Biennále egész csapatának ezért a merész és bátor döntésért."

Forrás: www.labiennale.org

Szerk.: Hulesch Máté

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.