| CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Programok

Intermodális csomópont + kötöttpályás közlekedésfejlesztés műhelybeszélgetés

1/1

Hirdetés
?>
1/1

Intermodális csomópont + kötöttpályás közlekedésfejlesztés műhelybeszélgetés
Programok

Intermodális csomópont + kötöttpályás közlekedésfejlesztés műhelybeszélgetés

2013.02.19. 09:34

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Helyszín:
MUT Székház

Esemény kezdete:
2013.03.05. 13:00
Esemény vége:
2013.03.05. 15:00

Vélemények:
2

A rendezvényt, március 5-én 14:00-kor tartják a MUT székházában.

VÁROST FEJLESZTÜNK VAGY KÖZLEKEDÉST?
KORTÁRS INTERMODÁLIS CSOMÓPONT- ÉS KÖTÖTTPÁLYÁS KÖZLEKEDÉS TERVEZÉS MAGYARORSZÁGON

A 2014-2020-as EU-s költségvetési ciklusra készülve több várost is foglalkoztat a kötöttpályás közlekedés fejlesztése és ehhez kapcsolódóan egy intermodális csomópont megvalósítása. Olyan léptékű fejlesztésekről beszélünk, amik messze túlmutatnak a közlekedés tárgykörén és amik történelmi léptékben is meghatározzák majd egy-egy város szerkezetét, fejlődési perspektíváit és arculatát. A megvalósíthatósági tanulmányok elkészültek, ezért jogosnak tűnik, hogy összegezzük a tervezés során felgyülemlett tapasztalatokat. Különösen azért, mert a feladat sok szempontból komoly kihívást jelent tervezőknek és a főépítész közösségnek egyaránt. E látszólag közlekedési természetű kérdéseknek ugyanis számos lehetséges és releváns olvasata van, ezeket igyekeztük gondolatébresztőként egy csokorba szedni:

intermodális csomópont
a különböző közlekedési terek metszete | a közlekedéshez kapcsolódó kiszolgáló funkciók helyszíne | a közösségi közlekedés motorja | a közlekedési módok közti váltás és várakozás helyszíne | az átszálláshoz és várakozáshoz kapcsolódó egyéb funkciók helyszíne | közösségi tér | közterület | városi tér | meghatározó városarculati-, városépítészeti elem | városszerkezeti elem | városi alközpont | a város közösségi közlekedési kapuja | a város regionális kapcsolataiért felelős alközpont | a regionális kapcsolatokra épülő fejlődés motorja | városfejlesztési eszköz | ingatlanfejlesztési eszköz |
kötöttpályás közlekedés
átformálja a közlekedés modális összetételét | átformálja az egyéni- és a közösségi közlekedés arányát | új városszerkezeti tengelyeket hoz létre | új területeket tár fel | meglévő városszerkezeti tengelyeket értelmez át | feltárt területek elérhetőségét alakítja | átformálja a város térszerkezetét | átprogramozza a városi térhasználatot | új fejlesztési potenciálokat szabadíthat fel | meglévő fejlesztési dinamikákat koncentrálhat |

Helyszín: MUT székház (Liliom utca 48.)

Vélemények (2)
jszinai
2013.02.26.
16:33

Tisztelt Intermodális Műhelybeszélgetés Szervezők!

Nem derül ki, hogy kell e előzetes regisztráció. Ha igen akkor kérem az adatlapot.

A Témához: Szeretném felhívni a Műhelybeszélgetésen a Témával kapcsolatban, hogy az EU következő 2014-202 közötti időszakára elfogadott költségvetés egyik támogatandó programja éppen az intermodális központok fejlesztése.

Ebből a szempontból Budapest térségében a Közép Magyarországi Régó legnagyobb máig teljesen kihasználatlan területfejlesztlési potenciájú gazdasági, fejlesztési területe a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér és Térségében megvalósítható Közép Európai Regionális Intermodális Központ Projekt.

Ennek teljes kidolgozása elkészült a Pestterv és Tempannon Kft-k tervezésében de sajnos ez az értékes tervanyag felhazsnálatlanul fekszik valamilyen döntéshozó fiókjában.

Vegyük ki a fiókból és csináljuk meg.

Javasolt résztevevők:

1/ Budapest Aiport Zrt -Hochtief AirPort GmbH

2/ Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

3/ Nemzeti Fejlesztési Ügynökség

4/ Budapest Főváros Önkormányzata

5/ Pest Megye Önkormányzata

6/ Vecsés, Gyál, Üllő, Ecser és Budapest XVII.; XVIII. kerületi települési önkormányzatok

7/ Trigránit Rt

8/ Magyar Logisztikai Beszerzési és Készletezési Társaság

9/ Budapest Buisness Régio

10/ Magyar Logisztikai Társaság

11/ Raiffeiesen Evolution

12/ DB Schenker Hungary

13/ DHL

14/ MÁV Rt

15/Mahart Rt

16/ Csepel Szabadkikötő Rt

17/ BILK

18/ érintett szakmai kamarák

19/ Malév Aircargo

20/ Hochtief Hungary Rt

21/ KPMG

22/ Skanska 

23/ Magyar Fejelsztési Bank 

24/ MÉK

25/ MÉSZ

26/ Magyar Mérnöki Kamara

27/- a Térségben jelenlévő kis közép és nagyvállalkozások stb

felsziget

EMA
2013.02.22.
15:07

Itt szóba kerül a pécsi megvalósítási tanulmány is? Az is, hogy ki rendelte meg, kitől, és miért? Mert a tisztánlátáshoz ezt is tisztázni kellene...

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.