/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Technológia

Heraklith az új Puskásban

1/4

Heraklith a Puskás Ferenc stadionban Kép: Knauf

?>
Heraklith a Puskás Ferenc stadionban Kép: Knauf
?>
Heraklith a Puskás Ferenc stadionban Kép: Knauf
?>
Puskás Ferenc stadion Kép: Knauf
?>
Puskás Ferenc stadion Kép: Knauf
1/4

Heraklith a Puskás Ferenc stadionban Kép: Knauf

Heraklith az új Puskásban
Technológia

Heraklith az új Puskásban

2019.10.22. 14:00

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Cég, szervezet:
Knauf Insulation

A Puskás Ferenc Stadion építése során az akusztikai tervezők a festett Heraklith fagyapot lapok felhasználása mellett döntöttek. 

Ahogy közeledik a tervezett a Puskás Ferenc stadion átadása egyre látványosabb mind kinézetében mind pedig funkcióiban is ez a gigantikus építkezés. Pár érdekes adat az épületről:

  • befogadóképesség 67.155 fő
  • 130 ezer m3 betont használnak fel építése során
  • legmagasabb pontja 50,70 méter
  • az épületben  80 db  Sky box található


Puskás Ferenc stadion Kép: Knauf
4/4
Puskás Ferenc stadion Kép: Knauf



A Knauf Heraklith termékével, amely kiváló akuszitkai tulajdonságokkal rendelkezik, természetesen nem csak a sky boxoknál hanem az összes folyosó mennyezetén, gépészeti terekben, játékoskijárókban, játékosfogadókban találkozhatunk. Az épület akusztikai tervezői a hang utórezgési idejét akarták csökkenteni a beépítésével. A Heraklith fagyapot lapok feketére festve, élképezve, 50 mm vastagságban kerültek  beépítésre több tízezer négyzetméter mennyiségben, beütőszeg nélküli DHM dűbelezéssel, ezzel is elősegítve a gyors és pontos munkavégzést.

Heraklith a Puskás Ferenc stadionban Kép: Knauf
2/4
Heraklith a Puskás Ferenc stadionban Kép: Knauf


Heraklith a Puskás Ferenc stadionban Kép: Knauf
1/4
Heraklith a Puskás Ferenc stadionban Kép: Knauf




Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk