/ MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Gazdaság

Foster + Partners, MOL, BudaPart = magasház

1/1

?>
1/1

Foster + Partners, MOL, BudaPart = magasház
Gazdaság

Foster + Partners, MOL, BudaPart = magasház

2017.10.02. 13:30

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország

Cég, szervezet:
Property Market

Vélemények:
3

Dosszié:

A világhírű Foster + Partners tervezi Budapest legmagasabb épületét. A BudaPart beruházás ingatlanfejlesztője, a Property Market üdvözli a MOL döntését, miszerint a Kopaszi gát melletti területen építi meg új székházát. A várhatóan 2021-re elkészülő épület a világszínvonalat hozza el a magyarországi irodaház építészetbe.

"A BudaPart fejlesztésének célja egy olyan, Budapesten egyedülálló városnegyed létrehozása, amely épített környezete kialakításával, a Duna-parti közparkhoz való közvetlen kapcsolatával kiemelkedő életminőséget, munkakörnyezetet és rekreációs lehetőséget biztosít az itt lakók és dolgozók számára egyaránt." - jelentette ki Árendás Gergely, a Property Market Kft. ügyvezetője. "A közép-kelet-európai régió egyik vezető társaságának döntése, mely szerint a BudaParton építi meg új székházát, nagyon fontos elismerést jelent a BudaPart számára. A BudaPart főterén megépülő MOL Campus az új városnegyed fontos jelképévé válik majd."

A több mint száz éves múlttal rendelkező, Közép-Kelet-Európában vezető szerepet betöltő MOL üzleti, szakmai tapasztalata, eredményei és stabilitása is garancia arra, hogy az épület és közvetlen környezete magas minőségben és fenntarthatóan működjön.

A Foster + Partners tervei alapján megvalósuló MOL Campus maximálisan illeszkedik a BudaPart fejlesztés beépítési koncepciójába és a Kopaszi gát közkedvelt közparkját semmilyen módon nem érinti.

A BudaPart projekt szakaszos megvalósítását úgy tervezték meg, hogy a már megvalósult fázisok teljes mértékben kiépített infrastruktúrával rendelkezzenek. A területet közútról a Dombóvári útról lehet megközelíteni, gyalogosan kapcsolódik a Lágymányosi-öbölhöz és a Kopaszi gát közparkjához. A Dombóvári útról feltáruló, a már épülő két lakóépület és a Budapart Gate Irodaház, illetve a MOL Campus által körbevett területen megvalósul a BudaPart főterének kiépítése is.

forrás: sajtóközlemény

Vélemények (3)
Pákozdi Imre
2017.10.21.
18:52

Hogy honnan van a MOL-nak pénze erre a városképi merényletre? Kérem, nézzenek körül Magyarországon, ha már a versenyhatóság szemet huny: a MOL felvásárolta a hazai AGIP-ot és ma, szinte hegemon az üzemanyagpiacon. Tapolcán, ha 98-as vagy 100-as benzint akarunk venni, csak a MOL három kútjának valamelyikéhez állhatunk be. A Shell ott feltűnő, ismétlem, feltűnő módon nem árulja a legjobb benzinjét. Mi történt? Félreértés ne essék, a délbudai városszerkezet mellett a versenyt féltem. A MOL eddig is csak ott dolgozott elfogadható árakon, ahol közvetlenül farkasszemet nézett a konkurrenciával, mint pl. Balatonfüreden, a szemközti Shell-kúttal. Ha végképp egyedül maradnak ezen a piacon, a gatyánkat is üzemanyagra, pardon, toronyházra fogjuk költeni.

Pákozdi Imre
2017.10.04.
12:15

Schneller prof. véleménye az index.hu-n megjelent írásra:  http://index.hu/urbanista/2017/10/04/kopaszigat_-_neked_annyi/ 

Pákozdi Imre
2017.10.02.
14:42

Kb. így fog kinézni a városképben:  https://www.google.hu/maps/@43.2659079,-2.9371592,413a,35y,39.24t/data=!3m1!1e3 

A fenti link Bilbao belvárosára, a Torre Iberdrola toronyra mutat. Ott, jobbra, az a kis bádograktár Gehry Guggenheim múzeuma. Ugye milyen klassz léptékváltásokra képes egy izomból odatolt toronyház? Amit egyébként 2009-ben adtak át, 12 évvel a Guggenheim Múzeum megnyitása után. A múzeumot azóta is óvatosan fényképezik, vagy régi képeket használnak, amelyeken az Iberdrola nem látszik... Szégyellik a tornyukat, pontosabban a fotósok szeme és ösztöne nem csal (ahogy az építészeké igen); a kamera emberei tudják, látják a disszonanciát és azt, hogy nem a szomszéd felhőkarcoló által eljelentéktelenített, megalázott Guggenheim Múzeum ábrázolása a cél.

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk