Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Épülettervek/Hallgatói terv

Digitális építészet

1/12

Felföldi Lídia terve

Felföldi Lídia terve

Felföldi Lídia terve

Felföldi Lídia terve

Felföldi Lídia terve

Látványterv

Látványterv

Látványterv

Látványterv

Látványterv

Látványterv

Felföldi Lídia

?>
Felföldi Lídia terve
?>
Felföldi Lídia terve
?>
Felföldi Lídia terve
?>
Felföldi Lídia terve
?>
Felföldi Lídia terve
?>
Látványterv
?>
Látványterv
?>
Látványterv
?>
Látványterv
?>
Látványterv
?>
Látványterv
?>
Felföldi Lídia
1/12

Felföldi Lídia terve

Felföldi Lídia terve

Felföldi Lídia terve

Felföldi Lídia terve

Felföldi Lídia terve

Látványterv

Látványterv

Látványterv

Látványterv

Látványterv

Látványterv

Felföldi Lídia

Digitális építészet
Épülettervek/Hallgatói terv

Digitális építészet

2013.05.27. 10:14

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Felföldi Lídia

Digitális építészet – Tervezésmódszertan félév az Ybl-ön

Tervezés éve:
2012

Stáblista

konzulens: Kapy Jenő DLA, Botzheim Bálint
látvány: Cselovszki Attila 

"Diplomázásomat megelőző félévben lehetőségem nyílt az Épülettervezés VI. és a Tervezésmódszertan tárgyak párhuzamos hallgatására. Ez idő alatt készült tervsorozatomat szeretném bemutatni." - Felföldi Lídia féléves terve.

A félév folyamán két negyedéves feladatot készítettünk. Az első tervezési helyszín a Városliget volt. A hely hangulatának megismerése után fotózással, rajzolással folytatódott a tervezés. Eközben ismerkedtem meg a Blender programmal, mellyel a véletlenszerű formagenerálást gyakoroltuk. Az így született formákból választottuk ki a helyszínre – léptékében, formájában – legmegfelelőbbet. A funkció csak ezután merült fel, mint tervezési döntés.

Felföldi Lídia terve
1/12
Felföldi Lídia terve

Gondolataimat a módszertani előadások és gyakorlatok lendítették tovább. Tervezési relációk felszólítással készült az első kisfilmem, melynek alapgondolata egy alapos vizsgálat volt. Az önvizsgálat mellett döntöttem, mert kevésbé fogott meg a hely, mint inkább a tervezés szándéka. Így jutottam el az Inside című kisfilmhez, mely az egymást követő életszakaszaimat és a köréjük fűződő érzelemvilágot jeleníti meg. Mindez azzal egészült ki, hogy a tervezés folyamata alatt keltette fel érdeklődésemet a John és Julia Frazer-féle evolúciós építészet. Ezek után vált könnyen megfogalmazhatóvá az ok, a forma és a funkció kapcsolata.

A tervet valamikor a jövőben helyeztem el, amikor már könnyebben elképzelhető, hogy a most épületként aposztrofált egységek önmagukat generálják, mint egy „élőlény". Legyen bioritmusuk, szerkezeteik hasonlóan az emberéhez csont- és hártyaszerűek, melyeket egy lüktető érrendszer éltet. Céljuk az, hogy a jövő rohanó és túlhajszolt embere megnyugvást találjon általuk. Audiovizuális élményt nyújtanak. Elhelyezésük tudatos, a legnagyobb zajszennyezettségű pontokon jelennek meg, ahol pavilonként emelkednek ki a földből.

Látványterv
6/12
Látványterv

A második negyedéves feladat egy környezetorientált kis középület analitikai módon történő tervezése volt. Vizsgálatokkal tártuk fel a helyszín problémáit, ezek alapján fogalmaztuk meg a beavatkozás célját. A környezeti összefüggések elemzése után képeztük a paramétereket: meghatároztuk a léptéket, az anyaghasználatot, a szerkesztési elveket és a forma-paramétereket.

Látványterv
8/12
Látványterv

Az általam feldolgozott környezet a belvárosi Deák tér és környéke volt. A problématérkép készítése során a forgalom sűrűsége és a turisztikai frekventáltság emelkedett ki mint fontos paraméter. A beavatkozásra a választ ismét a jövőben találtam meg, amikor szükségszerű egy rendszer megalkotása, mely a szárazföldi és légi közlekedést köti össze. Hálózata lefedi a város legfontosabb pontjait egy-egy egységgel. Másodlagos funkciója az infopont jelleg. A Spaceless című kisfilm a megelőző elemzések következménye, mely félreérthetetlenül sugallta, hogy tervezési helyszínem a levegő lesz.

Az equ névre keresztelt egység rendelkezik leszállópálya, üzemeltetés, raktár, bár, infopont, mosdó és lift funkciókkal. Ezek helyzetét az x;y;z koordinátán a problématérkép készítés során felmerült tényezők befolyásolják. Ezeket a paramétereket a grasshopper programba táplálva térbeli pontokat kaptunk meg. Ezen pontok kiterjedését a turisztika és tömegközlekedés mérhető nagysága határozta meg. Így került kidolgozásra öt lehetséges alapeset.

Látványterv
11/12
Látványterv

A szerkezet a környezet függvényében változik, szerkesztési elve az alumínium kristálynövesztés technológiája. A kristályátmérő változtatható a húzási sebesség csökkentésével, illetve növelésével. Ahol lassabban fejlődik a forma, ott alakulnak ki az equ használati terei. Anyagát tekintve az egység módosult fizikai tulajdonságokkal rendelkező üvegből és egy vastag, rugalmas tartószerkezetből generálódik.

Makettként" a Equ christal című kisfilm szolgált, melyet holoboxban jelenítettünk meg.

Ez a tervsorozat meghatározó előgyakorlat volt a diplomafélévem előtt, melyért hálás köszönetem Kapy Jenő Tanár Úrnak.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.