Épületek/Irodaépület

Visszafogott fejlesztés - Budapest Airport Irodaház korszerűsítése

1/19

A régi épület

?>
A régi épület
?>
Látványterv
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
?>
1/19

A régi épület

Visszafogott fejlesztés - Budapest Airport Irodaház korszerűsítése
Épületek/Irodaépület

Visszafogott fejlesztés - Budapest Airport Irodaház korszerűsítése

2012.06.12. 12:04

A nehéz gazdasági helyzetet és a Ferihegyi repülőtér körüli változásokat érzékenyen tükrözik a területen megvalósult fejlesztések. A II. terminál mellé korábban tervezett irodapark helyett a hangsúly a meglévő épületek korszerűsítésére került át. A Peschka Alfréd felelős tervező vezette csapat a szűkös keretek ellenére átfogó koncepció mentén gondolkodott, a minősített energiahatékonyságot és a szigorú, ipari jellegű esztétikát helyezve előtérbe, amelynek eredményeként a három épületből az első teljesen újjászületett.

Budapest Airport Irodaház rekonstrukció, B72 irodaépületek

Előzmények

Cégünk 2010-ben megbízást kapott a Budapest Airport Zrt.-től (BA) koncepcióterv elkészítésére, amely a Ferihegyi repülőtér II. terminálja melletti  terület irodapark célú hasznosítását célozta. A tervek elkészültek, de a fejlesztés nem folytatódott. A közös munka kapcsán 2011-ben ismét megkeresést kaptunk a BA-tól, amely egy döntéselőkészítő anyag elkészítésére vonatkozott. Ennek célja a reptér területén található, akkori Malév-irodaépületek korszerűsítésének műszaki és pénzügyi vizsgálata volt.

Fejlesztési koncepció

Az eredeti elképzelés szerint az épület belső korszerűsítéséről és nyílászáróinak cseréjéről volt szó. Az eredeti folyosós-cellás irodarendszer helyett korszerű cellás és nagyteres nyitott irodaelrendezésre volt szükség, korszerű gépészettel - klimatizálással, légtechnikával -, valamint flexibilis elrendezésű, korszerű erős- és gyengeáramú hálózatokkal. Az épületekben megszüntetett öltözők és kis műhelyek helyére is irodafunkció került a tervek szerint, így a három a teljes - kb. hatszáz fős - irodai létszámot be tudta fogadni.

 

 

A műszaki felülvizsgálat és a bérlői igények alapján született az a javaslat, mely szerint lecseréljük a teljes homlokzatot. Ennek elsődleges oka az volt, hogy az épületszerkezetek nem feleltek meg a korszerű energetikai, épületfizikai és munkahelyi komfort követelményeknek - hőhidasak voltak a nyílászárók és a homlokzati panelek egyaránt. A fejlesztő korszerű munkahelyeket, energiatudatos irodaházat kívánt létrehozni, amely lehetőség szerint a BREEAM vagy LEED nemzetközi minősítésnek is képes megfelelni.

A javasolt átalakítás alapvetései

A javasolt átalakításnál fontosnak tartottuk, hogy az épületek tömege ne változzon, formája, magassága megmaradjon. Ezáltal a három épület továbbra is egységes képet mutat a mellette lévő, eredetileg azonos további két irodaépülettel. Az épületet a teherhordó szerkezetig visszabontottuk, a meglévő pillérváz és vasbeton födémlemezek felhasználásával gyakorlatilag teljesen új épület jött létre.

Az építészeti karakter megfogalmazásánál a megrendelő elképzelésével találkozott az a koncepció, hogy a - már említett - irodapark tervezett arculati karaktere visszaköszönjön ezeken az épületeken is. Ezek sötétszürke és ezüstszürke burkolatai illeszkednek a repülőtér jelenlegi és újabb épületeinek megjelenéséhez, de alapvetően szigorú, iparosított megjelenést kaptak. A homlokzatot – részben költséghatékonysági, részben teherbírási okokból – fémborítású szendvicspanelből terveztük, amelyhez alumínium sávablakok és fém árnyékolók tartoznak. A belső tér vegyesen cellás és nagyteres kialakítású, rugalmasan alakítható irodatér, amelynek arculatára belsőépítészeti koncepció készült - ennek végső, teljes megvalósítása a bérlői kiépítéskor készülhet el.

 

 

Az épületet nagyon szoros költségvetésből kellett megvalósítani, így cégcsoportunk a tervezés mellett folyamatos költségszakértést folytatott, valamint közreműködött a BREEAM minősítéshez megfelelő műszaki tartalom és követelményrendszer kidolgozásában (a minősítés jelenleg folyamatban van).

A három épületből az első elkészült, a bérlői kialakítás folyamatban van. A további két épület folytatása az ismert körülmények miatt későbbre ütemeződött, a három épületet kívülről összekötő előtető várhatóan elmarad.

Peschka Alfréd


Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció
vezető tervezők: Peschka Alfréd, Csernik Tamás
építész társtervező: Jaklics Ervin (az eredeti épület tervezője)
tervezés éve: 2011
generáltervező cég neve: Óbuda Általános Mérnöki Tervező Iroda Kft.
projektvezető: Ulicsák Nándor
építész munkatársak: Egervári Tímea, Galambos Péter, Owczarek Adrienn
tartószerkezetek: Frigyesi Ferenc - Óbuda Általános Mérnöki Tervező Iroda Kft.
épületgépészet: Pavlics György - PPR  Plan Kft.
épületvillamosság: Máté József, Horváth Gábor - Óbuda-Újlak Épülettechnika Kft.   
épületszerkezetek, környezetvédelem, akusztika: Barta Ferenc, Péter Gábor, Csott Róbert - Barta és Társai-03 Kft.
tűzvédelem: Dr. Csizmadia Zoltán  - Vigilio Kft.
út- és közlekedéstervező: Ötvös Zsuzsanna, Kiefer Richárd - Újlaki Mérnökiroda Kft.
belsőépítészeti koncecpió: Göde András, Kéry Balázs - Kroki Stúdió
látványtervek: Pintér Tamás - DPI Design   
költségszakértő: Svába Szilárd, Berey Barna - Óbuda-Újlak Zrt.
BREEAM minősítő: ifj. Lipcsei Gábor - Óbuda-Újlak Zrt.
fotó: Peschka Alfréd

A régi épület
1/19
A régi épület

Látványterv
2/19
Látványterv

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
3/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
4/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
5/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
6/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
7/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
8/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
9/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
10/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
11/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
12/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
13/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
14/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
15/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
16/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
17/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás
18/19
Budapest Airport B72 Irodaház rekonstrukció - vezető tervezők: Peschka Alfréd és Csernik Tamás

 

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A SZENTENDREI SKANZEN // Egy hely + Építészfórum

2023.06.07. 10:51
9

Az ország második leglátogatottabb közművelődési intézménye Szentendre szabadtéri múzeuma, ahol nem csupán megismerhetjük a "kiállított tárgyakat", de magába a miliőbe élhetjük bele magunkat – egy másik világ részesévé válhatunk látogatása során. A Skanzenben nemrég adták át az Erdély épületegyüttes első épületcsoportját is, melyben Torma Tamás és az Egy hely csapata vezet körbe minket.

Az ország második leglátogatottabb közművelődési intézménye Szentendre szabadtéri múzeuma, ahol nem csupán megismerhetjük a "kiállított tárgyakat", de magába a miliőbe élhetjük bele magunkat – egy másik világ részesévé válhatunk látogatása során. A Skanzenben nemrég adták át az Erdély épületegyüttes első épületcsoportját is, melyben Torma Tamás és az Egy hely csapata vezet körbe minket.

Nézőpontok/Történet

GANZ-MÁVAG KOLÓNIA// Egy hely + Építészfórum

2023.05.23. 15:51
9

24 lépcsőház, 645 munkás lakás és "egy különösen erős hangulat". Az Egy hely csapata ezúttal a józsefvárosi Tisztviselőtelep szélére látogatott el, a 115 éves Ganz kolónia épületeihez.

24 lépcsőház, 645 munkás lakás és "egy különösen erős hangulat". Az Egy hely csapata ezúttal a józsefvárosi Tisztviselőtelep szélére látogatott el, a 115 éves Ganz kolónia épületeihez.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk