Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Épületek/Középület

Svájci pavilon – Svizzera 240: House Tour

1/21

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
1/21

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

Svájci pavilon – Svizzera 240: House Tour
Épületek/Középület

Svájci pavilon – Svizzera 240: House Tour

2018.09.04. 08:49

Cikkinfó

Az Épületek rovatot támogatja a 

Földrajzi hely:
Olaszország, Svájc, Velence (It)

Dosszié:

Svájc a bérlők nemzete – állítják az Arany Oroszlán díjas svájci pavilon kurátorai. A bemutató utazásra invitálja a látogatót az építészet és a társadalom legintimebb találkozási pontjához, a bérlakások világába.

A még kiadás előtti, bútorozatlan lakások általános képe fehér falakból, fa padlóból, azonos stílusú ajtókból, kapcsolókból és ablakokból áll. Az ötletgazdák több száz képet gyűjtöttek össze egy, a biennále idejére készült kiadványban az apartmanok egyhangúságának szemléltetésére. Kiemelik, a lakások alapkoncepciója az elmúlt évszázadban szinte semmit sem változott, és úgy tűnik, nincs is a változásra különösebb igény: a bérlők sztenderd lakásokat akarnak.

Ezt a hozzáállást nehezményezik a pavilon megálmodói. A tárlat célja, hogy megkérdőjelezze milyen építészettel is vagyunk körülvéve állandóan, a legközelebbi környezetünkben, és párbeszédet indítson a bérlakások banális stílusáról a nyugati világban.

Ahogy belépünk, azt is hihetnénk, hogy Csodaországban járunk, vagy éppen óriások között. A terem a perspektívák labirintusa: egyes részletek a valóságban tapasztaltakhoz képest túlzóan nagyok, mások pedig épp alulméretezettek. A lakáshirdető oldalak képeihez hasonlóan itt is elveszik a racionalitás a nagy fehérségben: nehéz érzékelni a magasságot, a mélységet, a dimenziókat, ezáltal egy lehetetlen, a logikának ellentmondó tér keletkezik.

A pavilonban külső szemlélőként pillanthatunk bele egy átlagos svájci otthon legjellemzőbb vonásaiba. Azonban fontos megemlíteni, hogy a kurátorok célja nem egy bérlakásbelső rekonstruálása volt, hanem egy mondhatni idegenvezetés azok világába, aminek hatására talán beindul a diskurzus a témával kapcsolatban.


fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
20/21
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
21/21
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

 

Stáblista

kurátor: Alessandro Bosshard (MSc ETH Arch.), Li Tavor (MSc ETH Arch.), Matthew van der Ploeg (M.Arch, UIC), Ani Katariina Vihervaara (M.Arch, BAS)


fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
2/21
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
3/21
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.