Épületek/Középület

Svájci pavilon – Svizzera 240: House Tour

1/21

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
?>
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
1/21

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

Svájci pavilon – Svizzera 240: House Tour
Épületek/Középület

Svájci pavilon – Svizzera 240: House Tour

2018.09.04. 08:49

Svájc a bérlők nemzete – állítják az Arany Oroszlán díjas svájci pavilon kurátorai. A bemutató utazásra invitálja a látogatót az építészet és a társadalom legintimebb találkozási pontjához, a bérlakások világába.

A még kiadás előtti, bútorozatlan lakások általános képe fehér falakból, fa padlóból, azonos stílusú ajtókból, kapcsolókból és ablakokból áll. Az ötletgazdák több száz képet gyűjtöttek össze egy, a biennále idejére készült kiadványban az apartmanok egyhangúságának szemléltetésére. Kiemelik, a lakások alapkoncepciója az elmúlt évszázadban szinte semmit sem változott, és úgy tűnik, nincs is a változásra különösebb igény: a bérlők sztenderd lakásokat akarnak.

Ezt a hozzáállást nehezményezik a pavilon megálmodói. A tárlat célja, hogy megkérdőjelezze milyen építészettel is vagyunk körülvéve állandóan, a legközelebbi környezetünkben, és párbeszédet indítson a bérlakások banális stílusáról a nyugati világban.

Ahogy belépünk, azt is hihetnénk, hogy Csodaországban járunk, vagy éppen óriások között. A terem a perspektívák labirintusa: egyes részletek a valóságban tapasztaltakhoz képest túlzóan nagyok, mások pedig épp alulméretezettek. A lakáshirdető oldalak képeihez hasonlóan itt is elveszik a racionalitás a nagy fehérségben: nehéz érzékelni a magasságot, a mélységet, a dimenziókat, ezáltal egy lehetetlen, a logikának ellentmondó tér keletkezik.

A pavilonban külső szemlélőként pillanthatunk bele egy átlagos svájci otthon legjellemzőbb vonásaiba. Azonban fontos megemlíteni, hogy a kurátorok célja nem egy bérlakásbelső rekonstruálása volt, hanem egy mondhatni idegenvezetés azok világába, aminek hatására talán beindul a diskurzus a témával kapcsolatban.


fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
20/21
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
21/21
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

 

Stáblista

kurátor: Alessandro Bosshard (MSc ETH Arch.), Li Tavor (MSc ETH Arch.), Matthew van der Ploeg (M.Arch, UIC), Ani Katariina Vihervaara (M.Arch, BAS)


fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
2/21
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE

fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
3/21
fotó: Christian Beutler / KEYSTONE
Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.