Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Közélet, hírek

Megkezdődött a főépület bontása a Hungaroringen

1/3

Az új főbejárat. Forrás: DVM group/Facebook

A Hungaroring fejlesztésének látványterve. Forrás: DVM group/Facebook

A Hungaroring fejlesztésének látványterve. Forrás: DVM group/Facebook

Hirdetés
?>
Az új főbejárat. Forrás: DVM group/Facebook
?>
A Hungaroring fejlesztésének látványterve. Forrás: DVM group/Facebook
?>
A Hungaroring fejlesztésének látványterve. Forrás: DVM group/Facebook
1/3

Az új főbejárat. Forrás: DVM group/Facebook

A Hungaroring fejlesztésének látványterve. Forrás: DVM group/Facebook

A Hungaroring fejlesztésének látványterve. Forrás: DVM group/Facebook

Megkezdődött a főépület bontása a Hungaroringen
Közélet, hírek

Megkezdődött a főépület bontása a Hungaroringen

2024.08.02. 16:49

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Mogyoród

Építészek, alkotók:
DVM group, Berecz Dániel, Ferenczi Huba, Molnár Zoé

Cég, szervezet:
Hungaroring

Nem sokkal azután, hogy lezajlott az idei Forma-1-es Magyar Nagydíj futama, a Super Gold lelátó és az 1986-ból származó főépület bontásával folytatódott a Hungaroring fejlesztésének második üteme. Az összesen 105 milliárd forintból megvalósuló beruházás keretében megújul a tízezer férőhelyes főtribün, a főépület és a paddock és gyalogos alagút is épül a DVM group tervei alapján.

A Hungaroring 1986 óta megszakítás nélkül biztosít helyszínt a Forma-1-es Magyar Nagydíj számára. A pályának jelenleg 2027-ig van szerződése a Formula-1 jogtulajdonosával, a 2032-ig történő hosszabbítás feltétele a felújítása volt, írta a Hungaroring egy 2023. áprilisában megjelent közleményben, amelyben bejelentették a versenypálya megújítását. A közműhálózat és az infrastruktúra már nem felelt meg a Formula-1 követelményeinek: a garázsok méretétől kezdve a paddock szélességén át a főépületig minden megérett az újításra – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. A beruházás részeként felépül a műveleti operatív központ, valamint egy új főbejárat, amelyben közösségi tér és kávézó is helyet kap. Felújítják a paddockot és a tízezer férőhelyes fedett lelátót, és két alagutat fúrnak a lelátó mögötti terület és a paddock között. 

Az új főbejárat. Forrás: DVM group/Facebook
1/3
Az új főbejárat. Forrás: DVM group/Facebook

A terveket készítő DVM group utoljára a július 21-i Magyar Nagydíj előtt pár nappal adott hírt a fejlesztés állásáról. Facebook-posztjuk szerint a versenyre elkészült a depó, azaz a főépület mögötti vadonatúj parkoló és raktár, valamint a versenypálya alatti alagutak is, melyek a lelátót és a paddockot kötik össze, biztosítván, hogy ne legyen dugó. Addigra az új főbejárati irodaépület homlokzata is készen állt; A DVM group koncepciójához a SAMO készítette a kiviteli terveket. Ahogy írták, az autópályáról látható a Hungaroring szobor is, amiben szintén részt vettek a DVM group tervezői még 2019-ben. Májusban már az új, kiszélesített, immár 8000 négyzetméteres paddock is megépült.

A tervező csapat a július 18-i poszt szerint akkor a paddock két ütemes módosított kiviteli tervén dolgozott. Ahogy írták, az új tervekben számos részletet átterveztek, a tartószerkezettől az épületgépészetig és épületvillamosságig, valamint feladataik kiegészültek a sprinkler rendszer integrálásával. Mindeközben a kivitelezői konzorcium a DVM group eredeti és módosított terveinek alapján készítette elő a terepet az új főépület számára, és rendelte az anyagokat, hogy az 1986-os régi épület bontása a futam után azonnal megkezdődhessen.

A Hungaroring a napokban egy videóban örökítette meg a fejlesztés következő állomását, az 1986-ban épült főépület bontását. “Hungaroring a fejlődés útján. Minden újítás kezdeti rombolással - esetünkben bontással - indul. Jelenleg a bontás a Super Gold lelátót és az ikonikus főépületet érinti, extrém gyorsasággal dolgoznak a szakemberek. Közös célunk, hogy egy korszerű, innovatív központot hozzunk létre mindenki számára." – írják a tegnap közzétett bejegyzésben.

A több lépcsős fejlesztés-sorozat a tervek szerint 2026-ban fejeződik be. A fejlesztés terveit Berecz Dániel vezető tervező építész és Ferenczi Huba projektvezető építész készítette, a belsőépítészeti tervekért Molnár Zoé felelt.

Forrás: Hungaroring 1, 2

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.