Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Közélet, hírek

Első napunk a Velencei Építészeti Biennálén

1/16

A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.

A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.

A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.

Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.

Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.

Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.

A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid

A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.

A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.

Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.

A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action

A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a '60-as évek jövőbe tekintő, modernista, és a jelenkor aktualitásokkal foglalkozó utópiáinak kontrasztjára épül.

A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.

Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.

A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.

A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.

?>
A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.
?>
A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.
?>
A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.
?>
Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.
?>
Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.
?>
Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.
?>
A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid
?>
A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.
?>
A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.
?>
Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.
?>
A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action
?>
A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a
?>
A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.
?>
Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.
?>
A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.
?>
A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.
1/16

A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.

A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.

A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.

Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.

Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.

Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.

A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid

A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.

A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.

Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.

A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action

A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a '60-as évek jövőbe tekintő, modernista, és a jelenkor aktualitásokkal foglalkozó utópiáinak kontrasztjára épül.

A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.

Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.

A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.

A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.

Közélet, hírek

Első napunk a Velencei Építészeti Biennálén

2021.05.20. 21:14
1/16

A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.

A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.

A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.

Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.

Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.

Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.

A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid

A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.

A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.

Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.

A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action

A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a '60-as évek jövőbe tekintő, modernista, és a jelenkor aktualitásokkal foglalkozó utópiáinak kontrasztjára épül.

A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.

Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.

A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.

A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.

Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.