Közélet, hírek

Első napunk a Velencei Építészeti Biennálén

1/16

A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.

A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.

A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.

Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.

Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.

Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.

A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid

A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.

A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.

Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.

A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action

A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a '60-as évek jövőbe tekintő, modernista, és a jelenkor aktualitásokkal foglalkozó utópiáinak kontrasztjára épül.

A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.

Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.

A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.

A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.

?>
A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.
?>
A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.
?>
A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.
?>
Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.
?>
Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.
?>
Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.
?>
A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid
?>
A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.
?>
A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.
?>
Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.
?>
A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action
?>
A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a
?>
A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.
?>
Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.
?>
A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.
?>
A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.
1/16

A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.

A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.

A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.

Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.

Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.

Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.

A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid

A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.

A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.

Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.

A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action

A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a '60-as évek jövőbe tekintő, modernista, és a jelenkor aktualitásokkal foglalkozó utópiáinak kontrasztjára épül.

A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.

Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.

A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.

A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.

Közélet, hírek

Első napunk a Velencei Építészeti Biennálén

2021.05.20. 21:14
1/16

A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.

A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.

A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.

Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.

Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.

Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.

A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid

A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.

A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.

Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.

A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action

A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a '60-as évek jövőbe tekintő, modernista, és a jelenkor aktualitásokkal foglalkozó utópiáinak kontrasztjára épül.

A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.

Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.

A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.

A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.

Nézőpontok/Történet

A Ráckevei szerb ortodox templom // Egy hely + Építészfórum

2023.10.04. 11:36
9:11

Az Egy hely csapata ezúttal a ráckevei Nagyboldogasszony templom sokszínű és mozgalmas történetét mutatja be. A gótikus épület építésében feltehetőleg Budáról érkezett olasz kőművesek és kézművesek is részt vettek, míg a templomban található freskók hat év alatt készültek el.

Az Egy hely csapata ezúttal a ráckevei Nagyboldogasszony templom sokszínű és mozgalmas történetét mutatja be. A gótikus épület építésében feltehetőleg Budáról érkezett olasz kőművesek és kézművesek is részt vettek, míg a templomban található freskók hat év alatt készültek el.

Nézőpontok/Történet

Blaha Lujza tér // Egy hely + Építészfórum

2023.10.04. 11:33
10:06

Ez Egy hely csapata a közelmúltban felújított Blaha Lujza tér történetét és új kialakítását mutatja be. A teret 103 éve, 1920-ban, a Közmunkák Tanácsa javaslatára nevezték el Blaha Lujzáról, a nemzet csalogányáról, aki azon kívül, hogy a térre néző lakásban lakott, gyakori fellépője is volt az akkor még ott álló Nemzeti Színháznak.

Ez Egy hely csapata a közelmúltban felújított Blaha Lujza tér történetét és új kialakítását mutatja be. A teret 103 éve, 1920-ban, a Közmunkák Tanácsa javaslatára nevezték el Blaha Lujzáról, a nemzet csalogányáról, aki azon kívül, hogy a térre néző lakásban lakott, gyakori fellépője is volt az akkor még ott álló Nemzeti Színháznak.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk