Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Programok

Egy kínai New Yorkban: 1983-1993 - Ai Weiwei kiállítása az Ernst Múzeumban

1/2

Outside Tompkins Square Park - Ai Weiwei

Hirdetés
?>
Outside Tompkins Square Park - Ai Weiwei
?>
1/2

Outside Tompkins Square Park - Ai Weiwei

Egy kínai New Yorkban: 1983-1993 - Ai Weiwei kiállítása az Ernst Múzeumban
Programok

Egy kínai New Yorkban: 1983-1993 - Ai Weiwei kiállítása az Ernst Múzeumban

2012.08.10. 07:53

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Ai Weiwei

Esemény kezdete:
2012.08.16. 16:00
Esemény vége:
2012.10.21. 18:00

Napjaink legbefolyásosabb kortárs képzőművésze, a kínai  Ai Weiwei New Yorkban töltött évei során készült fotóiból látható kiállítás az idén száz éves Ernst Múzeumban.

Napjaink legbefolyásosabb kortárs képzőművésze, a kínai Ai Weiwei New Yorkban töltött évei során készült fotóiból látható kiállítás az idén száz éves Ernst Múzeumban.

Outside Tompkins Square Park - Ai Weiwei
1/2
Outside Tompkins Square Park - Ai Weiwei

Ai Weiwei (1957, Peking/Beijing) sokoldalú, konceptuális beállítottságú, a társadalmi viszonyokat kritikusan szemlélő művész, aki a legutóbbi években vált a kortárs képzőművészet világszerte legismertebb alkotójává. Építészként, konceptuális művészként, szobrászként, fényképészként, bloggerként, twitterező, interjúkat készítő, kultúrkritikát gyakorló művészként a kortárs témák és társadalmi problémák érzékeny megfigyelője; nagyszerű kommunikátor és kapcsolatépítő, aki élettel tölti meg a művészet szerepéről vallott elképzeléseinket.

Egy kínai New Yorkban: 1983-1993
Ai Weiwei new yorki tanulmányai, ill. ott-tartózkodása ideje (1983-1993) alatt több mint tízezer fotót készített saját magáról, a városról és lakóiról. Kezében kamerával valóságos megszállottként igyekezett dokumentálni a fontos vagy éppen nagyon is banális történéseket és karaktereket. Az egyszerű kisfilmes turista-fényképezőgéptől kezdve a polaroid technikáig számtalan eszközt és technikát használt képei elkészítéséhez. A fotók kivételes perspektívából ragadják meg az 1980-as évek New Yorkjának történelmét, kultúráját és légkörét: "Az a New York, amit ismertem, már nincs többé... Ha visszatekintek a múltba, azt látom, ezek a fotók tényszerűek, de nem feltétlenül igazak. A jelen mindig felülírja a múltat, és a jövő nem törődik a jelennel..." Ai Weiwei, 2008

Ebben az időben - pályakezdő, ismeretlen kínai művészként - Ai egy parányi lakásban lakott New York East Village nevű negyedében (Manhattan szegény bohém-negyede), ahol prominens tagja volt a kivándorolt kínai művész-értelmiségi közösségnek, a negyed akkoriban bimbózó avantgárd szcénájának. Ezidőtájt fényképezőgépét arra használta, hogy saját életét, munkáját, környezetét és a kor atmoszféráját megörökítse. A fotók New York egy pontosan körülhatárolható korszakát reprezentálják Ai Weiwei szemén keresztül, s egyértelműen fellelhetőek bennük konceptuális művészetének kezdetei.

Az ábrázolás tárgyai:
East Village költészeti felolvasó estjei és más művészeti eseményei, a Tomkins Square Park-i tüntetések, Wigstok transzvesztitái, híres kínai művészek, értelmiségiek (mint például a filmes Chen Kaige, a zeneszerző Tan Dun és a képzőművész Xu Bing).

A kiállításon bemutatott 227 fotót maga Ai Weiwei válogatta archívumából. Koncepciójának alapgondolata egy olyan, képekből összeálló múzeumi installáció, amely Ai Weiwei személyes élményeit, gondolatait, korabeli attitűdjét tárja fel.

A művész new yorki időszakában készült fotóit eddig Berlinben (Martin Gropius Bau), és Moszkvában (Media Center) láthatta a közönség; augusztustól októberig Budapesten lesznek láthatóak a művész által kurátorként jegyzett kiállítás képei.

A magyarországi bemutató kísérője egy reprezentatív, átfogó katalógus valamennyi fotóval, tanulmányokkal, interjúkkal a Műcsarnok Kiadó és a Distanz Verlag együttműködésében.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.