Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Helyek/Infrastruktúra

Debreceni Intermodális Közösségi Közlekedési Központ - egy spontán és független csapat pályaműve Győrből

1/25

Debrecen bombázása 1944.

Helyszínrajz

Helyi,-távolsági autóbusz és villamos közlekedés

Troli, átmenő, gyalogos, kerékpáros és taxi közlekedés

Személyautó és P+R közlekedés

P+R és kereskedelmi fejlesztés II. ütem

Kereskedelmi fejlesztés II. ütem

Iroda fejlesztés III. ütem

Gyalogos és gépjármű zónák

Távolság és idő 2,-5,-10 percnyi távolság gyalogosan

Bépítés a sínek felől

Beépítés a Petőfi tér felől

Állomás tér

Petőfi tér felől

Debreceni Nagyállomás bombázása 1944.

Tabló - 0.

Tabló - 1.

Tabló - 2.

Tabló - 3.

Tabló - 4.

Tabló - 5.

Tabló - 6.

Tabló - 7.

Tabló - 8.

Tabló - 9.

?>
Debrecen bombázása 1944.
?>
Helyszínrajz
?>
Helyi,-távolsági autóbusz és villamos közlekedés
?>
Troli, átmenő, gyalogos, kerékpáros és taxi közlekedés
?>
Személyautó és P+R közlekedés
?>
P+R és kereskedelmi fejlesztés II. ütem
?>
Kereskedelmi fejlesztés II. ütem
?>
Iroda fejlesztés III. ütem
?>
Gyalogos és gépjármű zónák
?>
Távolság és idő 2,-5,-10 percnyi távolság gyalogosan
?>
Bépítés a sínek felől
?>
Beépítés a Petőfi tér felől
?>
Állomás tér
?>
Petőfi tér felől
?>
Debreceni Nagyállomás bombázása 1944.
?>
Tabló - 0.
?>
Tabló - 1.
?>
Tabló - 2.
?>
Tabló - 3.
?>
Tabló - 4.
?>
Tabló - 5.
?>
Tabló - 6.
?>
Tabló - 7.
?>
Tabló - 8.
?>
Tabló - 9.
1/25

Debrecen bombázása 1944.

Helyszínrajz

Helyi,-távolsági autóbusz és villamos közlekedés

Troli, átmenő, gyalogos, kerékpáros és taxi közlekedés

Személyautó és P+R közlekedés

P+R és kereskedelmi fejlesztés II. ütem

Kereskedelmi fejlesztés II. ütem

Iroda fejlesztés III. ütem

Gyalogos és gépjármű zónák

Távolság és idő 2,-5,-10 percnyi távolság gyalogosan

Bépítés a sínek felől

Beépítés a Petőfi tér felől

Állomás tér

Petőfi tér felől

Debreceni Nagyállomás bombázása 1944.

Tabló - 0.

Tabló - 1.

Tabló - 2.

Tabló - 3.

Tabló - 4.

Tabló - 5.

Tabló - 6.

Tabló - 7.

Tabló - 8.

Tabló - 9.

Debreceni Intermodális Közösségi Közlekedési Központ - egy spontán és független csapat pályaműve Győrből
Helyek/Infrastruktúra

Debreceni Intermodális Közösségi Közlekedési Központ - egy spontán és független csapat pályaműve Győrből

2013.10.14. 11:00

Projektinfó

Földrajzi hely:
Debrecen, Magyarország

Építészek, alkotók:
Németh Iván

ntermodális Közösségi Közlekedési Központ létrehozása Debrecenben 2013

Tervezés éve:
2013

Stáblista

építész munkatársak: Élő József, Németh Dávid, Papp Nikolett, Román László, Stein Júlia, Tátrai Ádám
közlekedés: Miletics Dániel, Koren Csaba
gépészet: Kovács István
statika: Serfőző István
grafika: Csermák Zsuzska

Letölthető dokumentumok:

Ábrák és Fotók a Debreceni pályázathoz - egy spontán és független csapat pályaműve Győrből. 

A mai Petőfi térből hármas, az új gyalogos sétánnyal összekötött térrendszert hozunk létre: Petőfi tér - "Petőfi park" - "Állomás tér". Az új, "kis" Petőfi teret a korábbi, "nagy" északi részén a tér Piac utca felöli bejáratánál alakítjuk ki. A tér a Piac utca folytatásaként megerősített gyalogos sétány felé fordul.

Petőfi tér felől
14/25
Petőfi tér felől

A tér meglévő, egészséges faállományát sűrítve, az új Petőfi tér és az Erzsébet utca között alakul ki a természetközeli hangulatú Petőfi park. A sétány park felöli határán vendéglátó pavilonok és teraszok helyezkednek el, ezek adják a sétány programját. A sétány vezet át az Állomás térre, az állomás épületéig. A tér maga az intermodális csomópont; körülötte helyezkedik el az összes közösségi közlekedési megálló, pályaudvar, állomás, úgy hogy a fő gyalogos áramlatokat gépjármű nem keresztezi, a tér fő programja a közlekedési módok közötti gyalogos kapcsolat.

Beépítés a Petőfi tér felől
12/25
Beépítés a Petőfi tér felől

Ebben a koncepcióban a közlekedési építmények formája, megjelenése döntően meghatározza a tér minőségét. A vasút feletti gyalogos kerékpáros felüljáró a városszerkezeti adottságok miatt semmiképpen sem tud méltó folytatása lenni a Piac utcának, így hangsúlyos megjelenését a vasútállomás környezetében hátrányosnak tartjuk. Városszerkezeti okokból sincs szükség itt új, vasút felett vezető gyalogos kerékpáros átvezetésre, inkább a Mikepércsi felüljáró szélesítésével kell a két közlekedési nem komfortját javítani.

Állomás tér
13/25
Állomás tér

Bár a terület a bevásárlóközponthoz képest az optimálisnál keskenyebb és a földszintjét a buszparkolás itt-tartása is terheli, mégis a kapcsolatai miatt a rendelkezésre álló fejlesztési területek közül csak a vasútállomás és a Mikepércsi felüljáró közötti terület alkalmas. A másik irányú beépítés folytatja a meglévő állomás együttes sávos jellegét; a választott beépítési javaslat akkor is lehetővé teszi az igényes környezetalakítást, ha a fejlesztés csak sok ütemben hosszú idő alatt valósul meg.

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.