| CALL FOR PAPERS: Modernizmusok: Stílus? Korszak? Ideológia? | Határidő: március 4. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Modernizmusok: Stílus? Korszak? Ideológia? | Határidő: március 4. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Modernizmusok: Stílus? Korszak? Ideológia? | Határidő: március 4. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Modernizmusok: Stílus? Korszak? Ideológia? | Határidő: március 4. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Modernizmusok: Stílus? Korszak? Ideológia? | Határidő: március 4. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Modernizmusok: Stílus? Korszak? Ideológia? | Határidő: március 4. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Nézőpontok/Vélemény

Az alagút egyik „vége”

1/33

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

Apáti-Nagy Mariann statikus mérnök (EUROMETRO Kft.) rádióinterjút ad

Apáti-Nagy Mariann statikus mérnök (EUROMETRO Kft.) rádióinterjút ad

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

Hatvani Ádám

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

koccintás a pajzsnál

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
Apáti-Nagy Mariann statikus mérnök (EUROMETRO Kft.) rádióinterjút ad
?>
Apáti-Nagy Mariann statikus mérnök (EUROMETRO Kft.) rádióinterjút ad
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
Hatvani Ádám
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
koccintás a pajzsnál
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
?>
1/33

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

Apáti-Nagy Mariann statikus mérnök (EUROMETRO Kft.) rádióinterjút ad

Apáti-Nagy Mariann statikus mérnök (EUROMETRO Kft.) rádióinterjút ad

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

Hatvani Ádám

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

koccintás a pajzsnál

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

Az alagút egyik „vége”
Nézőpontok/Vélemény

Az alagút egyik „vége”

2009.06.30. 11:01

A 4-es metró déli pajzsa elérte a pesti oldalt, melyről fotósorozat formájában számolunk be. A Vámház téri mélyállomás nyers vasbetonszerkezetének díszletében számos szakember és népes sajtómunkás gárda volt tanúja az eseménynek. Az állomás tervezői: Dékány Tibor, Finta Sándor, Hatvani Ádám, Vadász Orsolya (sporaarchitects).

A budapesti 4-es metró építésében fontos lépés történt: június 29-én a Duna alatti déli alagút fúrópajzsa Budáról átért a pesti oldalra. A Vámház téri mélyállomás nyers vasbetonszerkezetének díszletében számos szakember és népes sajtómunkás gárda volt tanúja az eseménynek.

A helyszín nem csupán építészeti részletei miatt igen alkalmas színhelye az építés e fontos momentumának bemutatására, hanem mert a mélyépítés két markánsan különböző módszere egyesül itt. Függőleges irányban, egyre mélyítve alakították ki az állomás szerkezetét – ami a Vámház téren különlegesen érdekes a felszínre vezető fénycsapdák és a vasbeton szerkezet építészeti komponálása miatt egyaránt. Az impozáns csarnokot érte el most a vonalalagút vízszintes fúrása – amivel összekötik az egyes mélyállomásokat, természetesen egészen más technológia alkalmazásával.

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
3/33
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
14/33
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

Nem nehéz elképzelni: a fúrópajzs, a nagy forgó marótárcsa, halad a kőzetben, és a kimart törmeléket a folyamatosan mögéépített vaspályán visszairányban elszállítják ahhoz az állomáshoz, ahol fölszállítható a felszínre. (Ha elérhető egy felszínközeli végállomás, akkor némileg egyszerűbb az eset.) Nagy teljesítménnyel dolgozó, bonyolult és egyúttal ma már kifinomult, pontos technológiát alkalmazó gépekről, sok ember összehangolt munkájáról van szó.

Egy-egy állomásnál persze kicsit komplikáltabb a dolog – az előrefúrt, bányászott alagútcsonkba kell beérnie a fúrópajzsnak a másik irányból. Vagyis a legvégén, a beérkezéskor már nem természetes kőzetben halad a pajzs, hanem egy dúgót, egy ideiglenesen megépítetett betonfalat kell áttörnie.

Ez történt június 29-én a Vámház téren a déli alagútban. Ahogy a sajtójelentés írja, hat hét alatt, egy rövid átállítást követően, de jelentősebb műszaki nehézségek nélkül ért át a pesti oldalra a 4-es metró déli alagútépítő pajzsa. A Fővám téri állomáson még áprilisban elkészültek a meder irányába benyúló peronalagutak, így az állomás zökkenőmentesen fogadni tudta a gépezetet. Északi párja is néhány napon belül nekivághat a folyó alatti, háromszáz méteres szakasznak, és amint megérkezik, láthatóvá válik majd, hogy a kivitelező hogyan fogja tudni ütemezni a pesti oldali alagútépítést.

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
21/33
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése
28/33
4-es metró fúrópajzsának Fővám téri áttörése

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Gül Baba utca // Egy hely + Építészfórum

2024.01.30. 16:22
8:55

A Frankel Leó útról nyíló meredek, macskaköves gyalogutat sokszínű építészeti térfalai és ebből fakadó zegzugossága teszi Budapest egyik legromantikusabb utcájává. A hangulatos ösvényen keresztül lehet felzarándokolni a közel fél évezreddel ezelőtt épült Gül Baba türbéjéhez, az iszlám világ legészakibb szenthelyéhez.

A Frankel Leó útról nyíló meredek, macskaköves gyalogutat sokszínű építészeti térfalai és ebből fakadó zegzugossága teszi Budapest egyik legromantikusabb utcájává. A hangulatos ösvényen keresztül lehet felzarándokolni a közel fél évezreddel ezelőtt épült Gül Baba türbéjéhez, az iszlám világ legészakibb szenthelyéhez.

Nézőpontok/Történet

Róth Miksa Emlékház és Gyűjtemény // Egy hely + Építészfórum

2024.01.16. 11:41
9:03

Róth Miksa üvegműves, üvegfestő és mozaikművész volt. Művei megtalálhatóak az Országházban, a Zeneakadémiában, a Gresham-palotában és a Magyar Nemzeti Bankban, míg családja – a rendszerváltás előtt – hagyatékát Erzsébetvárosnak adományozta. Az Egy hely stábja a pesti "Chicagóba", a Nefelejcs utcai Róth Miksa Emlékházhoz látogat el.

Róth Miksa üvegműves, üvegfestő és mozaikművész volt. Művei megtalálhatóak az Országházban, a Zeneakadémiában, a Gresham-palotában és a Magyar Nemzeti Bankban, míg családja – a rendszerváltás előtt – hagyatékát Erzsébetvárosnak adományozta. Az Egy hely stábja a pesti "Chicagóba", a Nefelejcs utcai Róth Miksa Emlékházhoz látogat el.