Helyek/Köztér

Átadták az utasoknak a 4-es metrót

1/35

4-es metró átadás, fotó: Palatium

?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
?>
4-es metró átadás, fotó: Palatium
1/35

4-es metró átadás, fotó: Palatium

Átadták az utasoknak a 4-es metrót
Helyek/Köztér

Átadták az utasoknak a 4-es metrót

2014.04.01. 14:22

Erő Zoltán és Csapó Balázs építészek köszönete és képes beszámolója a 4-es metró átadásáról. 

Az átadás örömével szeretnénk megköszönni minden kollégánknak, együttműködő partnerünknek, tervezőknek és kivitelezőknek a MŰ létrehozásában az elmúlt évtized fáradhatatlan és nagyszerű munkáját!

Erő Zoltán, Csapó Balázs
építészek
PALATIUM

4-es metró átadás, fotó: Palatium
1/35
4-es metró átadás, fotó: Palatium


4-es metró átadás, fotó: Palatium
3/35
4-es metró átadás, fotó: Palatium


4-es metró átadás, fotó: Palatium
10/35
4-es metró átadás, fotó: Palatium



További anyagokat a 4-es metró történetéről ide kattintva olvashat.

 

 

Vélemények (7)
bardóczi
2014.04.01.
16:25

Lehet vitatni a létjogosultságát, lehet vitatni a nyomvonalát, lehet vitatni a városszerkezeti szerepét, lehet vitatni a budapesti közgazdálkodásra gyakorolt hatását, lehet vitatni az EU források felhasználásának optimalizációját, lehet vitatni a koncepció helyességét. Egyet nem lehet vitatni: az építészeti minőségét. Ez egy jól megharcolt ütközet volt, ahol az állomások mindenképpen, a felszín pedig zömében jobb hellyé, otthonosabbá tette Budapestet. Gratulálok az alkotóknak, remélem ez építészeti díjakban és társadalmi elismerésekben is megnyilvánul majd.

blogen
2014.04.02.
06:46

@bardóczi: Sajnos az építészeti minőség oltárán feláldozták a funkciót, konkrétan polgári védelmi szempontból használhatatlan a metróvonal. Csak ideiglenes szükségóvóhelynek alkalmas, mint egy lakóház pincéje.

lecsó
2014.04.02.
14:40

@bardóczi: "otthonosabbá tette Budapestet."A Városligetbe is nagyon szép, otthonos dolgokat lehetne építeni. És semmivel sem lennének diszfunkcionálisabbak, mint a négyes metró állomáskiosztása. Leszámítva persze, hogy egy-egy felesleges állomás 10 milliárdjából mi minden hasznosat lehetett volna csinálni.

bardóczi
2014.04.02.
15:46

@lecsó: "lehet vitatni...", ahogy írtam. Megtörtént. A Városliget kultúrplázásítása nem történt meg. Ne is történjen. Ott még a vitatás, a vita nem elkésett. Itt igen.

bardóczi
2014.04.02.
15:50

@blogen: Én ezt hihetetlenül anakronisztikus szempontnak gondolom. Ez már nem a XX. század, ahol ez a kérdés komoly szempont lehetett. A távirányítású drónok, biológiai fegyverek, atomarzenál, az informatikai hadviselés korában szükségóvóhelyekről beszélni abszolút elhanyagolható szempont lett, szépségtapasz. Hatékonysága egyenlő a Magyar Hadseregben rendszeresített "atomvillanás jobbról" parancs végrehajtásával: gyalogsági ásóval elkezdeni megásni a saját sírunkat. Egy atomháború esetén nem akarok még a túlélők között sem lenni. Nem lenne az emberhez méltó élet. 

blogen
2014.04.12.
18:25

@bardóczi: Az óvóhelyek mindenfajta bombázástól védenek. Az elmúlt húsz évben több milliós nagyváros bombázását nézhettük végig karosszékből és most Budapest jelen pillanatban a világ legsúlyosabb -egyelőre csak politikai- konfliktusának frontvonalában van Oroszország és az Amerikai Egyesült Államok között. A háborúban semmi anakronisztikus nincs, a legalapvetőbb emberi viselkedésmód, amire mindig számíthatunk a jövőben és az felelős vezetéssel rendelkező országok és városok számítanak is. Tessék csak megnézni a prágai metró új részein milyen kiváló óvóhelyek épültek!

Ez itt például egy szektorhatár a C vonal új szakaszán:

http://metro.zarohem.cz/koblad20040617/photos/pic_0346.jpg

A levegőellátás az új szektornak:

http://i.idnes.cz/08/043/maxi/RJA228975_012008_metro_technol._014.jpg 

És persze a meglévő polgári védelmi infrastruktúra is példásan karban van tartva, felújított szektorhatár a C vonal régi szakaszán:

http://www.metroweb.cz/metro/tunely/TunelyIP-MUA-MSB-FRC-VL/P5071286.JPG 

http://www.metroweb.cz/metro/tunely/TunelyIP-MUA-MSB-FRC-VL/P5070300.JPG 

Mindez azért, mert a bomba a XXI. században is bomba, csak az elektronikának hála minden korábbinál pontosabb és pusztítóbb. Továbbra sem az atomfegyverek jelentik a fő veszélyt, hanem a hagyományos fegyverek. Ugyakkor a metró óvóhelyeire is igaz, hogy változatlanul ezek azok a polgári védelmi létesítmények, amelyek a majdnem teljes biztonságot képesek szavatolni a civil lakosság számára.

És ez nem csak a metróval kapcsolatban van így, ha jól tudom a lakásépítés is így megy még Szlovákiában is, tehát társasházat nem lehet óvóhely (annak alkalmas és a leendő lakók számához mérten megfelelő kapacitású alagsori helység) nélkül építeni.

Az építészeknek ezt tudomásul kell venniük. Lehet, hogy vannak akik nem akarják túlélni a háborút, de a lakosság nagyobbik fele éppen ellenkezőleg: szeretné túlélni, bármilyen háború is legyen az a jövőben és bármilyen nyomorúságos legyen is a túlélés. Nagyon sok dolog van, amire a megrendelők és a leendő felhasználók se gondolnak és sajnos a magyar szabályozás se áll a helyzet magaslatán. Az építészeknek e téren is hatalmas felelősségük van!

zim
2014.04.01.
16:16

Hatalmas GRATULÁCIÓK!!! Ezzel a projekttel sokkal többet tettetek a kortárs építészet elismertetéséért az átlagemberek körében, mint az összes konferencia, színes magazin meg egyebek... Ez nagyon nagy szó!

(A kritikai megjegyzések majd később :)

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A SZENTENDREI SKANZEN // Egy hely + Építészfórum

2023.06.07. 10:51
9

Az ország második leglátogatottabb közművelődési intézménye Szentendre szabadtéri múzeuma, ahol nem csupán megismerhetjük a "kiállított tárgyakat", de magába a miliőbe élhetjük bele magunkat – egy másik világ részesévé válhatunk látogatása során. A Skanzenben nemrég adták át az Erdély épületegyüttes első épületcsoportját is, melyben Torma Tamás és az Egy hely csapata vezet körbe minket.

Az ország második leglátogatottabb közművelődési intézménye Szentendre szabadtéri múzeuma, ahol nem csupán megismerhetjük a "kiállított tárgyakat", de magába a miliőbe élhetjük bele magunkat – egy másik világ részesévé válhatunk látogatása során. A Skanzenben nemrég adták át az Erdély épületegyüttes első épületcsoportját is, melyben Torma Tamás és az Egy hely csapata vezet körbe minket.

Nézőpontok/Történet

GANZ-MÁVAG KOLÓNIA// Egy hely + Építészfórum

2023.05.23. 15:51
9

24 lépcsőház, 645 munkás lakás és "egy különösen erős hangulat". Az Egy hely csapata ezúttal a józsefvárosi Tisztviselőtelep szélére látogatott el, a 115 éves Ganz kolónia épületeihez.

24 lépcsőház, 645 munkás lakás és "egy különösen erős hangulat". Az Egy hely csapata ezúttal a józsefvárosi Tisztviselőtelep szélére látogatott el, a 115 éves Ganz kolónia épületeihez.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk