Épületek/Középület

Argentin pavilon - Horizontal Vertigo

1/10

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
?>
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
1/10

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin pavilon - Horizontal Vertigo
Épületek/Középület

Argentin pavilon - Horizontal Vertigo

2018.06.28. 09:44

Végtelen táj terül el a 2018-as Velencei Építészeti Biennálé argentin pavilonjában. Az üveg doboz belső tükör falainak köszönhetően a zöld szőnyeg életre hívja az argentin látképet, melyet a folyamatos mozgásban lévő égbolt tesz elevenné. Minden horizontális rendezési elvet követ, ezzel jelképezve a demokráciát. 

Az argentin pavilon a katonai diktatúra 1983-as megszűnésétől kezdve a napjainkig tartó időszak demokratikus átrendeződését és annak alapvető értékeit, mint az egyenlőség és az együttműködés, helyezi a középpontba és ábrázolja különböző építészeti megoldásokon keresztül.

A pavilon vezérelve - ahogy a cím is utal rá - a horizontális elrendezés mint az egyenlsőgé szimboluma. A kurátor csapat megfogalmazása szerint ez mind absztrakt, mind tényleges fizikai jellemzője az argentin tájnak. A hierarchikus elemeket mellőzi a kiállítás, ezzel is jelképezve az összefogást és az egyenrangúságot.


Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
7/10
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
3/10
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

 

Optikailag kombinált hatásokkal dolgoztak a pavilon megálmodói: a megvilágítatlan terem közepén egy hosszú üveg doboz áll, benne növényekkel, a helyiség falán pedig egy vízszintes, kivilágított csíkon tervrajzok, skiccek sorakoznak. Ha közelebb lépünk a dobozhoz egy új perspektíva jelenik meg előttünk: kitágul a horizont, a doboz tükör belső falai végtelen reflexiókként verik vissza az argentin tájképet a zöld szőnyeg felett. A kaleidoszkópszerű installáció belső falaira a változó és mozgásban lévő égbolt vetül ki, amely a geometrikus ismétlődéseknek köszönhetően a tér egy új percepcióját emeli be. A természet mint összekötő elem jelenik meg, amely képes egyesíteni ezt az óriási dél-amerikai országot.

A falon elhelyezett, lineáris sorba rendezett, kivilágított vázlatok az elmúlt évtizedek változatos és sokszínű munkái, melyek között egyéni és közösségi alkotások és projektek is megjelennek. A pavilonban ezek a művek összekapcsolódnak, párbeszédben és rezonanciában állnak egymással és együttesen értelmezendők. A kurátorok több generáció és több tájegység munkáiból válogattak, ezzel fűzve össze a diktatúra utáni társadalmat, tájakat és építészetet.

Az argentin pavilon minden elemét áthatja a demokrácia gondolata, az együttműködés és a harmónia érzete. Ez tetten érhető mind ember és ember, mind természet és építészet között.


Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
2/10
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
5/10
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

 


 

Stáblista

  • kurátor: Javier Mendiondo, Pablo Anzilutti, Francisco Garrido, Federico Cairoli
  • együttműködő: Rodrigo Bordiga, Juan Juarez, Alejandro Trucco, Federico Viudez, Pino Sollazzo (studio Sollazzo architetti)
  • szervező: Dirección de Asuntos Culturales de la Cancillería Argentina
  • biztos: Sergio Baur
  • támogatás és részvétel: Federación Argentina de Entidades de Arquitectos (fadea) Sociedad Central de Arquitectos (sca), Consejo Profesional de Arquitectura y Urbanismo (cpau)
  • általános koordináció: Lucas Gioja, Jorge Cordonet
  • szerkesztés és grafika: Darío Bergero
  • interaktív és audiovizuális design: Kilómetro Estudio

 


Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
6/10
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)

Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
8/10
Argentin Pavilon - Horizontal Vertigo - fotó: Federico Cairoli (Archdaily)
Vélemények (1)
Pákozdi Imre
2018.06.30.
07:02

A két évvel ezelőtti argentin kiállítás lenyűgöző épületkavalkádjához képest ez egy furcsa tézismunka, a vitrinbe zárt "szabad térrel". Lám, mit képes rontani egy balul megválasztott kurátori jelige... 

Amúgy érdemes rákattintani az írás végén lévő második linkre ( https://www.domusweb.it/en/speciali/biennale/2018/vrtigo-horizontal-the-argentine-pampas-at-the-architecture-biennale-2018.html ) és a "Special Biennale" részben megnézni a portugál kiállításról lehozott anyagot ("Public architecture in hard times"). Nagyon klassz.

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.