| CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Nézőpontok/Történet

Analóg digitális: Kőszeghy Flóra kiállítása a Fugában

1/9

ELASOUSE

HENS

TROP

ELASOUSE

LEVIPOUSE UNSTROUDE OBJECTIVES MOVE IN II. MOVE IN I. VACUUM HENS

LEVIPOUSE

LEVIPOUSE

LOUSE

HENS FLUIDUUM

?>
ELASOUSE
?>
HENS
?>
TROP
?>
ELASOUSE
?>
LEVIPOUSE
UNSTROUDE
OBJECTIVES
MOVE IN II.
MOVE IN I.
VACUUM
HENS
?>
LEVIPOUSE
?>
LEVIPOUSE
?>
LOUSE
?>
HENS
FLUIDUUM
1/9

ELASOUSE

HENS

TROP

ELASOUSE

LEVIPOUSE UNSTROUDE OBJECTIVES MOVE IN II. MOVE IN I. VACUUM HENS

LEVIPOUSE

LEVIPOUSE

LOUSE

HENS FLUIDUUM

Analóg digitális: Kőszeghy Flóra kiállítása a Fugában
Nézőpontok/Történet

Analóg digitális: Kőszeghy Flóra kiállítása a Fugában

2023.10.14. 11:23

Nem ritka napjainkban a digitalizációról beszélni, akár olyan értelemben, mint tárgyak, dokumentumok, emlékek beszkennelése, analóg dolgok digitális térbe való átültetése. ELASTIC SCALE című kiállításán Kőszeghy Flóra megfordítja a kérdést: mi történik, ha a digitálist analogizáljuk? A művészet célja feltenni azokat a kérdéseket, amiket hétköznap nem merünk feltenni, elgondolkoztatni olyasmin, amin nem töprengenénk. Talán ez a hozzáállás segít megérteni a másik irányt is. Mi történik a digitalizáció során?

Miért hozzuk vissza a fizikai valóságba azokat a dolgokat, amelyek a digitális kor sajátjai? Miért digitalizáljuk azokat a dolgokat, amelyeket a kézműves vagy az ipari kor hozott életre? Bután néz ki egy lila-fekete kitöltés a valóságban, olyan esetlen, és megdöbbentő. De talán ugyanilyen bután néz ki a kézműves fonott kosár a képernyőn is. 

HENS
2/9
HENS

A kiállítás egyik gerince a 3D-s virtuális világ vászonra feszítése 2D-s festmény formájában, analóg művészeti eszközökkel feldolgozva. A festmények korábban is a valós 3D-s világot ábrázolták a vásznon, most a különbség csak a 3D-s világ természete. A valós helyett a virtuális világ kerül ábrázolásra.

LEVIPOUSE
UNSTROUDE
OBJECTIVES
MOVE IN II.
MOVE IN I.
VACUUM
HENS
5/9
LEVIPOUSE UNSTROUDE OBJECTIVES MOVE IN II. MOVE IN I. VACUUM HENS

Azt sokszor vizsgáljuk, hogy a számítógép kreatív-e. Vagy éppen, hogy képes-e műalkotásokat létrehozni a valóságból inspirálódva. De talán itt az ideje vizsgálni, hogy mi az ember számára a számítógép, a virtuális világ. Nem csak azt, hogy mi a számítógép számára a valóság és, hogy a gép hogyan reprezentálja a mi valóságunkat. Mi hogyan reprezentáljuk a számítógép valóságát? 

Mit jelent számunkra az üres kitöltés? Vagy az emberi arányokhoz képest hatalmas vagy miniatűr közeg? Van bármi jelentése egy programkódnak a fizikai valóságban? Érvényesek a számítógép reprezentációi a valós térben? Van valamilyen valós jelentésük? 

LOUSE
8/9
LOUSE

Van értelme a két valóságot egymásból eredeztetni? 

Míg a virtuális térben minden, ami digitalizált elérhető a decentralizált rendszerben a megfelelő eszköz segítségével bárhonnan a világon, addig a Fugában látható kiállítás egy centralizált helyre gyűjt minden olyan jelenséget, mely egyébként bárhol elérhető. A digital twin esetében a lényeg a megmaradó kapcsolat a virtuális modell és a megépült alkotás között, ám jelen esetben tudatosan kerül elválasztásra a két világ Kőszeghy Flóra kiállításában.

ELASOUSE
4/9
ELASOUSE

A kiállítás a számtalan felmerülő kérdés közül a léptékre helyezi a hangsúlyt, s talán a léptéken belül is annak következmények nélküli változtathatóságára. S megmutatja, milyen, amikor a valóságban kimerevítünk egy nagyítást vagy kicsinyítést. Mi történik, amikor a lépték nem olyan könnyen változik? 

LEVIPOUSE
7/9
LEVIPOUSE

A megannyi lehetséges olvasat közül az Elastic Scale arra is ráébreszti a nézőt, hogy ami a képernyőn egy gyorsan módosítható elképzelés, a valóságban örök nyom is lehet.

A kiállítás analogizált digitális tárgyakat és képeket tár a látogató elé a valós virtualitásban. Kérdéseket vet fel és elgondolkodásra sarkall. 

 

Bognár Melinda

 

A kiállítás 2023. szeptember 13. és október 8. között volt látogatható a Fugában.

Kurátor: Muladi Brigitta.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.