Helyek/Infrastruktúra

Robot-technológiával működő parkolóház Pesten — Európában az első

1/15

?>
?>
Akácfa u. 60.
?>
Akácfa u. 60.
?>
Akácfa u. 60.
?>
robot-technológiás parkolás
?>
robot-technológiás parkolás
?>
parkoló szintek
?>
parkoló szintek
?>
robot-technológiás parkolás
?>
robot-technológiás parkolás
?>
robot-technológiás parkolás
?>
robot-technológiás parkolás
?>
robot-technológiás parkolás
?>
robot-technológiás parkolás
?>
Csuhay Attila, a GPM Kft. tulajdonosa
1/15

Robot-technológiával működő parkolóház Pesten — Európában az első
Helyek/Infrastruktúra

Robot-technológiával működő parkolóház Pesten — Európában az első

2008.07.04. 10:42

Az Akácfa utca 60. számú telken felhúzott új épületben átadták az első ún. robot-technológiával működő parkolóházat. A 341 parkolóhely létesítésének költsége 2,5 milliárd forint.Építész: Reimholz Péter, Németh Tamás (W6 Kft.)

Bemutatták a sajtónak a Budapesten nem rég átadott első ún. robot-technológiával működő parkolóházat. A beruházás összesen 2,5 milliárd forintba került, és 341 új parkolóhelyet teremt.

Akácfa u. 60.
2/15
Akácfa u. 60.

Akácfa u. 60.
3/15
Akácfa u. 60.

Akácfa u. 60.
4/15
Akácfa u. 60.

Csuhay Attila, a GPM Kft. tulajdonosa
15/15
Csuhay Attila, a GPM Kft. tulajdonosa

 

Nem csupán Magyarországon, hanem Európában is elsőként helyeztek üzembe teljesen automatizált parkolóházat. Az Akácfa utca 60. szám alatt található, ún. robot-technológiával működő létesítmény 2,5 milliárd összértékű beruházás nyomán 341 új parkolóhelyet jelent a fővárosiaknak. Csuhay Attila, a befektetést finanszírozó VIT Nyugdíjpénztár ingatlanbefektetéseit kezelő GPM Kft. tulajdonosa a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az épületet bérbe adták ugyan, de 15–20 éves megtérüléssel számolnak. Vokony János, a VIT Nyugdíjpénztár elnöke hozzátette, hogy 15 százalékos hozammal számolnak.

 

robot-technológiás parkolás
5/15
robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás
6/15
robot-technológiás parkolás

parkoló szintek
7/15
parkoló szintek

parkoló szintek
8/15
parkoló szintek

 

A tizenegy szintes parkolóház alapterülete 721 négyzetméter, ahova hagyományosan csupán 140 autó férne el, ám a robot-technológiával 341 jármű számára van hely. Az autók parkoltatása teljes mértékben automatizált, kezelőszemélyzetet nem igényel. Sőt, a rendszer érzékeli, ha a parkolóházban nem csupán a járművek mozognak, így a sajtótájékoztatón félautomata üzemmódban mutatták be a parkolástechnikát. Csuhay Attila elmondta, hogy a rendszer a Budapesten már működő, automatizált parkolóházhoz nem hasonlítható. Itt egy táv-felügyelt robotrendszer segítségével az autókat mozgatják, míg a már jobban ismert és Európában elterjedt automata parkolóházakban azokat a tálcákat cserélik, amelyekre az autók parkolnak. A robot 60–90 másodperc alatt helyezi el a tárolóban a járműveket, illetve vezeti őket vissza.

 

robot-technológiás parkolás
9/15
robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás
10/15
robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás
11/15
robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás
12/15
robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás
13/15
robot-technológiás parkolás

robot-technológiás parkolás
14/15
robot-technológiás parkolás

 

A koreai fejlesztésű rendszer mind hazánkban, mind Európában, teljes mértékben egyedülálló, az Egyesült Államokban és a Távol-Keleten azonban jól ismert válasz a parkolási gondokkal és telekhiánnyal küzdő nagyvárosok számára – mondta a GPM Kft. tulajdonosa.

Az Akácfa utcai parkolóházon kívül, a nyugdíjpénztárnak további beruházásai is várhatóak. Portfóliójában szerepel a budapesti Gül Baba utcában épülő társasház terve, a Gyógyfű utcában egy tizenöt lakásos luxus társasház építése, a Benczúr utcában exkluzív igényeket kielégítő belvárosi apartmanok és irodák felújítása, valamint egy székesfehérvári logisztikai központ is.

• Elhelyezkedés: Budapest, VII. kerület, Akácfa utca 60.
• Értékesítő: GPM Kft.
• Beépített terület: 5300 nm
• Parkolóhelyek száma: 341 db
• Beruházás összértéke: 2,5 Mrd Ft

Építész tervező: Reimholz Péter, Németh Tamás (W6 Kft.)
Statikus tervező: Volkai János (TM Janeda Kft.)
Épületgépész tervező: Lederer György (Flottbau Bt.)
Elektromos tervező: Rajkai Ferenc (Hungaroprojekt Kft.)
Közmű tervező: Hrustinszky György (Drain Bt.)
Sprinkler tervező: Schalbert Gyula, Hajdú András (Piroplan Kft.)
Úttervező: Nagy Katalin (Nagy és Tsa. Kft.)
Tűzvédelmi szakértő: Mészáros János (MÉB-ART Bt.)
Akusztikai szakértő: Kotschy András (Kotschy Bt.)
Technológiai szakértő: DSS-MP Magyarország Kft.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk