Technológia

Narancs, piros, magenta

2018.09.18. 07:25

A FrieslandCampina holland tejipari cég budapesti pénzügyi szolgáltató központjának irodaterei árulkodnak a munkatársak jó közérzetére alapozó cégkultúráról. A tágas egyterű irodákat és a kollaborációs tereket az Europa Design rendezte be a munkaerő igényeinek megfelelően.

A FrieslandCampina Service Centre EMEA Kft. új irodáját a megrendelő a nemrégiben felújított CityZen irodaház 6-7. emeletén álmodta meg. A tulajdonos a ConvergenCE által kivitelezett kiépítés projektmenedzsmentjére a Jones Lang LaSalle Kft.-t kérte fel. Az eredeti térszervezési és belsőépítészeti alapkoncepciót a Demeter Stúdió állította fel. Ebből kiindulva a végleges, úgynevezett "look and feel" berendezési és bútorozási feladatokat pedig az Europa Design végezte. A megbízó részéről az irodaprojekt vezetői Karli Róbert és az akkor SSC director, Marc Galiaard voltak, akik a fiatalos szolgáltató központ különleges elvárásait közvetítették, és hozták meg a legapróbb részletekre is kiterjedő döntéseket.

A FrieslandCampina irodáiba érkezve már a bejáratnál érződik, hogy a cég sajátos világába érkeztünk: arculatának formajegyei a belső térben rögtön visszaköszönnek. A magasfényű krion anyagból készült fehér recepciós pultnak nemcsak a színe utal a tejre, de formája is a tejkiöntőt idézi. A mögötte lévő falon pedig tejeskanna alakú, megvilágított mélyedésekbe kerültek a cég termékeinek – többek között a Pöttyös Túró Rudi - makettjei.

A tágas előteret a nagy üvegablakokkal határolt vendégváró sarokkal, a recepciós pulttal és a tárgyalóval Vajta Mónika belsőépítész tervezte. A FrieslandCampina logó hat különböző színe – narancs, piros, magenta, together-green, kék és zöld - az egész irodában megjelenik, vidámságot kölcsönözve a tereknek, és jól kiegészítve a fehér alapszínt, amely a tejfolyamra utal. Bár a FrieslandCampina Service Centre EMEA Kft. pénzügyi tevékenységet folytató független cég, ugyanazokra a gyökerekre épül, mint az értékesítéssel és marketinggel foglalkozó FrieslandCampina Hungária Zrt.

A világ egyik legnagyobb, szövetkezeti alapon működő tejipari vállalatát 1880-ban alapították Hollandiában. A Royal FrieslandCampinának világszerte 80 gyára van, termékeit a világ 100 országában lehet megvásárolni, Magyarországon például a Milli vagy a Pöttyös márka tartozik a cég portfóliójába. Tevékenysége elismeréseként a holland anyacég a holland királyi családtól a Royal címet is elnyerte.



Az erős gyökereken alapuló cégkultúra határozta meg leginkább az Service Centre irodáinak a berendezését is. A "storytelling" fal bemutatja a cég fejlődésének lényeges fejlődési szakaszait az alapítástól napjainkig, a "trendfalon" pedig a FrieslandCampina újdonságaival ismerkedhetnek meg a munkatársak. Az alaptermékekre való utalás megjelenik a tárgyalók falán a kifröccsenő tejet és a pöttyös túró rudit ábrázoló, valamint a tejből készülő sokféle termékre utaló színes falgrafikákon, a 6. emeleti konyha falán és a tárgyalókban.

Két életnagyságú tehén makettje is helyet kapott az irodában, a kávézó mellett és a műfűvel borított teraszon. A fehéren túl sokat láthatunk a zöld színt is; például a 7. emeleti kávézópult frontjára zöld fűt ábrázoló grafika került, de a munkahelyek mellett is helyet kaptak élő zöld növények, sőt zöld fal határol egy kávézósarkot és egy tárgyalót is. A zavartalan telefonálást szolgáló phoneboxok padlóját is műfű borítja. A két emeletet összekötő belső lépcső falát pedig kör alakra vágott zöld zuzmók díszítik. A vasból készült lépcsőket könnyíti hatásában a lapjára került faerezetes vinil burkolat, valamint a korlát tölgyfa kapaszkodó rétege. Az iroda egészét szürke padlószőnyeg borítja, amelyet változatossá tesznek a zebracsíkos és pöttyös minták, a logó egy-egy színét megjelenítve a tárgyalók padlóján.

Az irodabútorok kiválasztását az irodaberendezést, az Europa Design közreműködése és iránymutatása alapján a három pénzügyi osztály vezetői végezték, figyelembe véve a munkatársak igényeit. Az egyes osztályok színekben és néhány bútortípusban eltérnek egymástól, amellett hogy mindenhol egységesen érvényesül az arculatnak megfelelő stílus és berendezés. A FrieslandCampina Service Centre kérésére két zárt iroda kivételével egyterű irodák alkotják a teret, melyet több közösségi pihenő, kollaborációs és kommunikációs-tárgyaló sziget tagol. Ezáltal adott a lehetőség az elvonulásra, de a beszélgetésre, feltöltődésre is.


 

A formális megbeszéléseknek az üvegfalakkal elhatárolt, 8 fős tárgyalók adnak helyet, ahol a szőnyegpadlón, a székkárpitokon és a falon elhelyezett mágnestáblákon szintén a logó színei – a magenta, a piros és a narancs – köszönnek vissza. Az open office 6 fős "bench" munkaállomásokkal lett berendezve, fehér trapézlábas olasz Alea asztalokkal, amelyek mellett a német Wilkhahn cég nagyon kényelmes és ergonómikus, kék színű kárpittal bevont 'In' székeiben történik a munkavégzés.

Az egyes osztályok vezetőinek különböző típusú pihenőbútorokra esett a választásuk: a szabadon álló háttámla nélküli 'Allermuir Haven' padok és kis fotelek mellett félig zárt 'Actiu Longo' tárgyalószigetek is helyet kaptak a tágas térben. Azok számára, akik álló helyzetben is szeretnének megbeszéléseket folytatni, kitűnő választások a 'Wilkhahn Stand up' támaszkodó székek vagy az álló magasságú asztalokkal berendezett tárgyalók, amelyekben állva, de a magasított görgős székeken ülve is lehet beszélgetni. Emellett a telefonálások nyugodt lebonyolítását szolgálják a szintén magasított székekkel berendezett phoneboxok, amelyekben elvonulva a munkatársak nem zavarják a körülöttük dolgozókat. A mindkét szinten kialakított étkezőkben is helyet kaptak bárszékek és bárasztalok, magasított szófákkal, amelyek mögött az arculati színekből összeállított, a tejre és a termékekre utaló grafikák díszítik a falat. Az ügyvezető igazgató kérésére a recepciós munkahely is magasított, hogy szemmagasságban tudják fogadni az érkező vendégeket, ügyfeleket. Mindezek megoldása nem kis kihívás elé állította az Europa Design tervezőit az alacsony belmagasság miatt.

A pihenő, kávézó és kollaboratív terek ülőbútorai – a kis fotelek, padok és tárgyalószigetek kárpitjai – szintén a logó arculati színeiből adnak válogatást. A tágas irodai térben a sok kommunikációs és közösségi térrésznek köszönhetően a mostanában átlagosnak tekinthető 8 négyzetméternél jóval több tér jut egy munkavállalóra. Az élhető és levegős irodatér emberközpontú, ergonomikus berendezése jól bizonyítja, hogy a cégkultúrának megfelelően az irodák kialakításánál az egyik legfontosabb szempont a munkatársak jó közérzete volt.

Europa Design