Design/Formatervezés

Bang & Olufsen üzlet Dániában

2015.04.28. 08:00

A cég legfrissebb tervezési koncepcióján alapuló első új Bang & Olufsen üzlet megtévesztően egyszerű, aranyszínű rézötvözet és üveg formáival testesíti meg a legendás márkát. Az új üzletkoncepció mögött a B&O kreatív igazgatója, Johannes Torpe által vezetett csapat áll, amely a letisztult dizájn révén kíván az érzékekre hatni.

A dániai Herningben álló bolt esetén ez a koncepció az Arkitec A/S építészeti interpretációjában visszafogott, íves élű dobozként jelenik meg, a B&O minimalista termékeit idézve. Bár teljesen kortárs, mégis az üzlet kialakítása visszafogott, szerény léptékével tiszteletben tartja a város központi terének templom uralta környezetét.

Páratlan vizuális jellemzők

Miután a hatalmas üvegfelületek mellé számos más, minőségi homlokzatburkoló anyagot sorravettek, az aranyszínű rézötvözet mellett döntöttek annak fenntarthatósága és egyedülálló vizuális jellemzői miatt, illetve mert jól kiegészíti az egész teret uraló meleg barna téglaburkolatot és a templom réz részleteit. Anélkül, hogy tompították volna az épület tiszta vonalait, a rézötvözet megjelenését gazdagító kiegészítő felületkezelést alkalmaztak, valamint változó méretű körökből kialakított hullámvonalak látszólag véletlenszerű mintázatával perforálták a burkolatot. Éjszaka lágy LED háttérvilágítás ragyog át a perforált mintákon, dematerializálva az épület formáját. A programozott, véletlenszerűen elhalványodó világítás révén a ragyogó homlokzat a városi tér érdekes, ritmikusan megelevenedő fókuszpontjává válik.

A különböző méretű, kör alakú perforációk véletlenszerű hullámmintákat alkotnak, melyek éjjel, a programozott LED háttérvilágítás által kelnek életre.