Design/Belsőépítészet

A Prezi HQ belsőépítészeti megújulása

2024.03.26. 08:03

A munkahelyi környezet minden iroda életében fontos szerepet játszik. Elengedhetetlen, hogy a munkatársak jól érezzék magukat, ezáltal pedig eredményesebb munkát végezzenek. Ezt figyelembe véve a Prezi időről-időre gondot fordít irodája megújítására, felfrissítésére, haladva az irodai életet érő globális változásokkal.

A Prezi HQ terei Pozna Anita vezető építész és az S39 Hybrid Design csapatának munkája által újultak meg. A tervezés kiindulópontját a MINUSPLUS által 2013-ban tervezett, így immár több mint 10 éve használt irodaterei adták.

A tervezés helyszíne egy tágas térfolyam volt: a bejárati térrel összeköttetésben álló, a galériára felvezető lépcsős tér, illetve az innen nyíló kétszintes előadótér, végül pedig a galériafolyosó végében található workshop terem átgondolására kapott megbízást Pozna Anita és az S39 HD.

A megrendelői igény szerint co-working hangulat jött létre az említett terekben. A megújulást követően lehetőség nyílik arra, hogy a munkatársak akár egy rövidebb időre ugorjanak be dolgozni, találkozhassanak egymással, meg tudjanak tartani egy-egy személyes vagy online meetinget, dolgozhassanak csapatban vagy önállóan. A tér a munkavégzés mellett a kikapcsolódásra is lehetőséget biztosít, ping-pong és csocsóasztal is rendelkezésre áll. Így tehát egy multifunkcionális tér megalkotása történt meg.

Az átalakítás bár minimális beavatkozással járt, mégis jelentős változást eredményezett. A tervezők a meglévő téri elemek felhasználásával dolgoztak, kiegészítve azokat olyan funkciókkal, amelyek támogatják a közösségi munkát. A welcome tér egyedülálló recepcióspultot kapott, továbbá kanapéval, fotelekkel és egyedi tervezésű asztalokkal is gazdagodott. Az előadótérbe meeting dobozokat integráltak a tervezők.

A brand vizuális erősítése is részét képezte a munkának, így került a welcome tér melletti lépcsőfordulóba a Prezi értékeit bemutató brand fal, ami Jásdi Juli illusztrátor munkájából és a cég munkatársait megjelenítő képernyőből áll.

A munkacsoport a térbe integrálta a brand erősítését célzó generált falgrafikát, ami a Prezi kezdeti évei óta elkészült 360 millió preziből 50 ezer felhasználásával készült. A designelem jól szemlélteti a cég globális jelentőségét és hatását.

Molnár Zsuzsanna