/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

Pannonhalmán alakítják ki az első magyar regionális kiállítóteret

1/1

forrás: wikipédia

?>
forrás: wikipédia
1/1

forrás: wikipédia

Pannonhalmán alakítják ki az első magyar regionális kiállítóteret
Közélet, hírek

Pannonhalmán alakítják ki az első magyar regionális kiállítóteret

2013.12.20. 09:00

Európai Uniós pályázati forrás segítségével valósítják meg a Pannonhalmi Főapátság majorsági épületének látogatóközponttá fejlesztését. A barokk majorsági épület a Szent Márton-hegy lábánál, Pannonhalma főterén található, jelenleg leromlott állapotban. Műemléki helyreállításának célja, hogy meghonosítsák Magyarországon a német nyelvterületen „Landesausstellung" néven ismert kiállítástípust, létrejöjjön az első magyar „regionális kiállítótér". 

A pannonhalmi „Landesausstellung"-helyszín a Bécs–Budapest–Pozsony háromszögben létrejövő időszakos kiállítótér. A nyaranta megrendezésre kerülő tematikus kiállítások egy-egy különleges, és széleskörű érdeklődésre számot tartó tematikát járnak majd körül, de a bencés rend leghíresebb nyugat-európai monostorainak a gyűjteményeiből is nyílnak majd itt tárlatok.

A látogatóközpont állandó kiállításai között a pannonhalmi apátság eddig bemutatásra nem került, több évszázados kincseiből, műtárgyaiból rendezett tárlat is helyet kap, a majorság mögött elterülő kilométeres pincerendszerben pedig a bortermelés történetét, hagyományait feldolgozó „Pannónia Szőlőskertje" kiállítás lesz látható.

A látogatóközpont komplexitását a 21. századi turisztikai igényeket is kielégítő rendezvényterem, cukrászda, kávézó és ajándékbolt biztosítja majd.
A Pannonhalmi Apátsági Major Látogatóközpont előreláthatólag 2014 nyarán nyitja meg kapuit.

forrás: sajtóközlemény

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk